Frankly, my dear, I don´t give a damn

Jag har fått Daniel att uppskatta gamla filmer. I helgen såg vi den fyra timmar långa filmklassikern Borta med vinden och han älskade den. Det är en av mina favoritfilmer för den har allt; kärlek, hat, sorg, död, krig och framförallt två otroligt fascinerande och begåvade skådespelare som Vivien Leigh och Clark Gable. Filmhistoriens bästa kärlekspar om jag får säga det själv. Har ni inte redan sett den så MÅSTE ni se den! Ni kommer inte bli besvikna, oj, oj, kan knappt tro att det var 1939 som filmen spelades in. Nu ska jag försöka få tag i Dimmornas bro, också med Vivien Leigh i huvudrollen, för den har jag inte sett hela utan bara läst boken (som jag storgrät till).


Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback