Isigt vackert

Alla klagar på kylan som lamslagit vårat land men hey, vi bor i Sverige. Det är vanligt med minusgrader vintertid och faktum är att jag älskar sådana här vinterdagar! Att se frosten klättra på fönsterrutorna, röken som kommer ur munnen när man andas och knarrandet under ens skor när man går. Dessutom är 25 minusgrader ett utmärkt skäl till att hålla sig inomhus vid en tänd brasa och titta på en bra feel good-film (som alla filmer som Nancy Meyers regisserat, It´s complicated, The Holiday, Galen i kärlek, Brudens far 1 & 2 mfl.).




Jag och kärleken är i Bäsna hela helgen och passar morfars byracka. Det är underbart att ha ett helt hus för oss själva och kunna göra vad vi vill utan att det stör grannar. Så Daniel har väsnats med både Björn Afzelius i högtalarna (jag är sååå trött på Afzelius att jag kan spy även fast jag gillar honom men hör man samma musik 24/7 så blir det lite tröttsamt) och sprungit på löpbandet (trodde golvet skulle ge vika).

I kväll blir det middag och melodifestival hos grannen, dvs mamma och Niklas och även med min gamla härliga dagmamma och hennes Uno. Herrarna i sällskapet är just nu uppe och spelar på trav (gubbvarning på Daniel?) medan vi brudar fördriver tiden med skvaller, rödvin (för mig, noll kolhydrater!) och Marinella (för mamma och Babsan som vill uppleva gamla minnen I guess..). Livet är rätt fantastiskt!

I morgon får ni veta hur mycket jag gått ner i vikt på en vecka med LCHF! Jag lovar att berätta min före-vikt och mina vänner, den är något som kommer chocka er totalt... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback