Tattoo inspiration

Jag har sex tatueringar (eller fem beroende på hur man räknar) men jag ska ha ett par till innan jag är nöjd - om jag någonsin blir det? Troligtvis inte då tatueringar är otroligt beroendeframkallande! Finns ju så många vackra motiv och ord att pryda kroppen med. De flesta av mina tatueringar har en speciell betydelse för mig, vissa betydelser är jag öppna med, andra inte och ehm, vissa tatueringar saknar betydelse helt.

OBS! De små bilderna är klickbara om ni vill se dom större.




Min första tatuering, en tribal som var trendigt då back in the middle of 2000, inte fullt lika läckert nu 2012 kan jag tycka men den är okej.




Min första hund gjorde avtryck så att säga. Den här bilden är för övrigt INTE klickbar, haha..



Min tredje tatuering blev den sorgligaste i ordningen. Till minne av min lillebror med hans namn i nordisk runskrift.



Min fjärde tatuering gjorde jag spontant efter att den tatueringen jag egentligen skulle ha kändes totalt fel. Jag är glad att jag var spontan nu i efterhand.



Min femte tatuering gjorde jag på fyllan, en fjäder på handleden som mer liknar ett granbarr. Visst, man ska göra dumma misstag på fyllan men jag ber er, snälla, gör misstag som går att få ogjort okej (som typ använda kondom med killen för kvällen - himla fiffig uppfinning - eller att vänta tills du är nykter innan du bestämmer dig för att tatuera pannan, det kanske är en rolig grej på fyllan men känns inte fullt lika roligt när du vaknar upp dan efter!)



Senaste tatueringen i ordningen är en utbyggnad av nyckelpigan och blommorna. Det blev några fler blommor och en Makaonfjäril som är Sveriges mest exotiska fjäril. Jag älskar den!































Är du extra nöjd med någon tatuering du har - eller har du kanske planer på att göra en tatuering?

Kommentarer
Postat av: Ea

Jag är extra nöjd med två tatueringar som betyder väldigt mycket för mig! Den första är jag så otroligt missnöjd med, ung och dum!!! Men det ska jag fixa till, trolla bort den genom att tatuera över den. Måste bara ta fingrarna ur ... och göra det! Jag har flera idéer och tankar, inte alls klar än. Tror jag ;) Jag älskar din fjäril! Och jag gillar din fjäder, tycker du är lite väl hård mot den ;P Beroendeframkallande är det minsann! Älskar tatueringar, så sjukt snygg. Helst av allt vill jag tatuera hela vänstra armen men är alldeles för feg för det.

Postat av: Åsa

är nöjd med alla mina tattos :) fyra st.. o jag vill göra mer men jag vet inte vart jag ska placera dem o osäker på motiven så jag inte ångrar mig.. nångång :)

2012-04-18 @ 13:13:39
URL: http://lifeofblueeyedgirl.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

har du något tips om vad jag kan ändra på min design? :)

2012-04-18 @ 18:14:15
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Carro

åh jag älskar tatueringar :D Nästa tatuering blir såklart Love med födelsedatum :D

2012-04-18 @ 21:56:33
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker att dina är jättefina : )

2012-04-18 @ 21:56:46
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ea: Well, we all make mistakes ;-) Ja, en hel sleeve vore ju önskvärt men jag är också för feg och kör hellre lite kroppsklotter här och var. ^^



Åsa: Det är bra att tänka till en extra gång ;P Men kul att du är nöjd med de du redan har!!



Felicia: Ingen aning, men om du vet får du gärna höra av dig! :P Jag vill också ha en ny design.



Carro: Ja, det är så kul med tatueringar! Fint med Love och tack för kommentaren ;-)

2012-04-18 @ 23:11:02
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback