Run for your life

Efter helgens extrema intag av mat och godis så börjar vi om på ny kula i dag. Mat på regelbundna tider (vi utgår från LCHF men kommer inte tacka nej när vi blir bjudna på mat på helgerna men ska verkligen försöka hålla dieten under veckorna). Jag har fortfarande minst 7 kilo kvar till "nöjd"-vikten och 12 kilo till "dröm"-vikten men drömvikten är mest bara en dröm. Jag kan inte riktigt utgå från hur jag såg ut när jag var tonåring, jag har ju inte alls samma förutsättningar längre - och det är förbannat skönt att jag har insett det!

Men det går inte bara att ändra kosten om man vill gå ner i vikt - och hålla vikten. Det gäller ju att få in motion också! I dag var vi ute på en första löprunda i Mellsta, sprang bara 2,5 kilometer och jag tyckte väl att det var en baggis och att vi kunde springa ett varv till men D tyckte det var bättre vi kör lugnt i dag och istället gör om det i morgon dubbelt upp. Säkert en god idé!

Jag kommer nog aldrig tycka det är särskilt roligt att jogga men å andra sidan är det inte alltid kul att gå till jobbet varje dag heller men man gör det ändå för att man vet att man får lön för mödan. Samma sak gäller löpning och träning i överlag, det ger positiva effekter som mer energi, bättre hälsa, starkare psyke och förhoppningsvis en snygg kropp som du trivs i!


Se till att göra vad DU kan för att bli ditt bästa jag!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej gumman!

TAck för din kommentar! Så här var det, att tyget räckte så precis att det bara blev en av varje tyg till vimplarna, därför satte jag vita vimplar emellan. Om du inte gillar dom så fixar jag ju såklart några andra!:) Lapptäcket börjar ta form nu och nu är det bara det klurigaste kvar, nämligen bakstycket och kanterna runt, så allt blir rakt! Men det ska nog lösa sig!:)



Ja det här med motion är ju såklart bra! Fast jag tränar nästan aldrig tyvärr...skulle önska att det fanns mer tid till det men det finns det tyvärr inte i nuläget. Så mer motion får det bli för mig längre fram. Tycker fortfarande att lchf är alldeles kanon! Tänkte att jag skulle fuska lite nu kring påsk, men har faktiskt hållit mig undan socker och kolisar!

7 kilo, det fixar du! Själv har jag lite mer till min målvikt, men det ska gå det med!:)



Ha det fint! så ses vi snart! du får säga till om du vill ha en smygtitt på täcket eller om du vill bli lite överraskad när det är klart!:)

Kram/L

Postat av: Angelica

Lina: Hej vännen! Det blev jättefint med vita vimplar emellan!! Du är så jäkla duktig!! =D Oooh, hur spännande det än är med lapptäcket så ska jag försöka lägga band på mig och vänta tills det är helt klart!! Ska bli så kul att få "dekorera" sängen med det! :D



Nej, det gäller ju att det finns tid. Men du ränner ju efter två små ungar hela dagarna så du får åtminstone bra vardagsmotion!! :D Ja, men LCHF är gött som tusan, vad duktig du är som klarade av att hålla dig undan socker hela påsken!! Det gäller att kämpa på. :)



Ja, vad skoj!! Det gör vi!! längtar!! :D Kram kram!!

2012-04-09 @ 22:02:42
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback