Att lära sig

Tankar som skulle kunna spärra in mig på ett hem men jag är för stabil inuti. Det är orättvist när jag tänker på det. Hur jag kunde bli så stark och han så svag. Hur jag kunde älska att leva när han inte gjorde annat än att hata. Jag kommer alltid ha dåligt samvete över de fruktansvärt ojämnt fördelade generna men man väljer inte någon att bli kär i, det händer bara. Man väljer inte heller sina barn, de föds till världen med en unik arvsmassa, sina egna unika tankar och det enda vi kan göra är att uppfostra dom till goda människor men inte ta emot dem varje gång de faller. Barn måste lära sig bli vuxna och ta ansvar över sina egna liv, det är ju vad allt handlar om.

(Oktober 2009)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback