All I did to you was hurtful

I dag har jag ont i insidan av låren, ryggen, nacken, ja, praktiskt taget allt utom armarna. Låter kanske konstigt med tanke på att jag boxades i går men boxning är sannerligen en träningsform som tränar hela kroppen.

Jag hade ganska låga förväntningar och ville vända direkt jag kom in i den sunkiga och trånga lokalen fylld till brädden med svettiga karlar. Alla betydligt större och starkare än mig. Men lyckligtvis var det två tjejer som ledde träningen och vi började lätt med att få in rätta tekniken på slagen.

"Kom ihåg, ett slag i magen är det som gör mest ont, en knäckt näsa känns inte alls lika mycket"

Det var det första dom sa. Jag blev livrädd fast samtidigt nyfiken. Sedan måttade vi slag i luften tills vi fick börja slå på varandras magar. Jag och min bästa killkompis JW övade på varandra. Jag fick in ett hyfsat slag i magen på honom så han låg dubbelvikt.

"Du slår som en slägga för fan".

Det var sjukt kul att boxas och det blir nog bara roligare ju mer man får in tekniken. Så jag ska nog ge det ett par gånger i alla fall och kolla om det är något för mig.

Kommentarer
Postat av: Ea

Åh det låter verkligen roligt! :D

Postat av: Angelica

Ea: Ja, det var brutalt jobbigt men riktigt skoj!! Träning i morgon igen, kommer avlida på nytt. :P

2011-09-13 @ 14:11:18
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Det låter ju som något som man själv borde testa!



Och du Angelica... Jag vet inte om Daniel har sagt något om det här men vilken fin recencion du skrev om oss i lördags. Jag stod och smyglyssnade på musikalgänget och de sa att din recension var riktigt bra (bäst av dem som fanns) och att de gillar ditt sätt att skriva... Du är ju bara för bra! :)

2011-09-14 @ 07:38:32
URL: http://mimmifrykberg.blogg.se/
Postat av: Angelica

Mimmi: Ja, det borde du! Du känns som en riktig fighter Mimmi! ;D



Jo, han berättade det! Jättekul att höra! =D

2011-09-14 @ 14:11:41
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback