Tvillingsjälar

När jag var på Bali i januari så träffade jag min tvillingsjäl. En tjej som heter Rachel och är lika gammal som mig, född exakt på dagen sex månader före. Hon kommer från England men bor i Australien och under vår korta tid tillsammans på Bali kom hon och jag varandra så nära att jag på riktigt börjar tro att vi är en och samma person. Trots olika språk fyllde vi i varandras meningar, visste vad den andra tänkte på och skrattade på samma ställen.

Hennes underbara mamma kom min mamma otroligt nära och när det var dags att säga farväl grät vi alla fyra. Men sedan den dagen har vi alla haft kontakt. Det har varit skypande, långa mail och telefonsamtal och nu, om mindre än tre månader kommer Rachel hit från andra sidan jorden för att träffa mig i mitt hemland. Jag kan knappt tro att det är sant. Hon kommer fira sin 25-årsdag här och jag har storslagna planer för den dagen. Jag tänker mig en rejäl överraskningsfest som självklart alla mina vänner är välkomna till. För gillar ni mig kommer ni definitivt gilla Rachel. Vi är tamejtusan tvillingssjälar, så otroligt lika varandra i sättet och personligheten och vi delar samma ambitioner och framtidsmål. Ni kommer förstå när ni ser oss tillsammans. ;-)

Hon kommer till Sverige när det är som mest svenskt, med mycket snö och många minusgrader och därför behöver jag massor med tips på vinteraktiviteter vi kan göra. Jag vill att hon ska få uppleva så mycket som möjligt av det som svensk vinter har att erbjuda! Så snälla, ös på med tips så att jag kan få ge henne en semester hon sent kommer glömma. :)


Bild


Kommentarer
Postat av: Ea

Åh gud så roligt och spännande :) Räkna med mig på festen! :D Ni måste äta köttbullar med lingonsylt, Romme Alpin är väl givet, pulkarace, skridskor (långfärdsskridskor, som går att hyra) på Runn tycker jag för där plogar dom upp jättefina banor på vintern, längdskidor i Gyllbergen eller någon annan naturskön miljö, besöka tomteland i Mora, Aqua Nova (både äventyrsbad och relax), turridning på Islandshästar kanske, en mysig dagsutflykt runt Siljan :) Ja du, det var allt jag kunde komma på just nu ;)

Postat av: Anna

Jag vet! Åka stjärtlapp och pulka!! Längdskidor och kanske långfärdsskridsor? Hmm.. ni måste bygga snölykta och ha snöbollskrig. Ja, allt som Ea skrev är ju asbra ser jag nu :D

fan va nice. Jag längtar redan till din 25års fest snygging!

2011-10-25 @ 00:17:49
URL: http://likeashotgun.devote.se
Postat av: Angelica

Ea: Jäklar vilka många bra tips du kom med!! Jag blev väldigt sugen på att dyka ner i djupsnö nu!! =D



Anna: Tack för tipsen raring!! Men du, först Rachels 25-årsfest, sen min 25-årsfest.. ;-)

2011-10-25 @ 14:16:51
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Amanda Ekström

Ni måste ju åka skidor/snowboard i Klinten ;)



2011-10-25 @ 16:49:29
Postat av: Angelica

Hej Amanda! Vad kul att du läser min blogg!! =D Och självklart ska vi åka i Klinten, hon måste nog öva där innan vi ger oss ut i de stora backarna. ;)

2011-10-25 @ 17:54:07
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback