Jag intresserar mig för annat

Något som jag tänkt på är vad mina intressen ändrats genom åren. Som liten avskydde jag att följa med mamma till Rosa huset för att köpa nya gardiner till mitt rum och nu kan jag bli alldeles löjligt glad när jag hittar ett par läckra gardiner som gör sig fint i mitt kök. Inredning förstod jag mig aldrig på och nu jobbar jag med att skriva inredningsreportage och tycker att det är hur kul som helst!

Samma sak med fest. Som nybliven 18-åring var det krogen var och varannan helg och nu sex år senare är jag så vansinnigt trött på allt som stavas fest. Jag tycker det är trevligare att träffa ett par vänner hemma, dricka vin och chilla. Ja, ni hör ju.

Jag har till och med börjat drömma om hus och trädgård och då har jag långtifrån gröna fingrar. Kanske är det så att intressen ändras naturligt genom åren. Som pensionär kanske jag kommer uppskatta syjuntor, boule och bingo. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback