Dubbelnatur

Jag är så dubbel av allt. Ena dagen kan jag vara så lycklig över att leva och vara älskad av flera medan andra dagen är allting färgat i gråskalor och jag vill bara dö. Eller inte fysiskt dö men inte leva heller, bara sova djupt tills jag återfått min energi. Jag drömmer om en mobilfri dag där jag kan stänga av helt, slippa prata med folk och bara vara med mig själv. Jag är så sprudlande och energisk som person och ger alltid väldigt mycket av mig själv men jag orkar inte det hela tiden. Ofta känner jag bara för att få fly till en stuga i skogen som saknar elektricitet och tända ljus och andas. Vara ensam med mina tankar. Välja själv. Tänka ut vad jag vill med mitt liv.

Lite som jag kände i
juni för två år sedan. På det sättet är bloggen intressant, jag kan gå tillbaka och se hur jag mådde eller kände då. Kanske kommer livet vara så här hela tiden, man tappar bort sig själv ibland tills något eller någon får en att må bra och man är lycklig en stund.

Men frågan är varför stunderna av lycka är betydligt kortare än stunderna av sorg och smärta?



Kommentarer
Postat av: Filippa

Det är inte konstigt, så mkt som du gått igenom, men du ska se att de lyckliga stunderna kommer att bli längre! Krama

Postat av: Marie

Ena dagen, glad och lycklig man är, den andra en stor sorg man bär. Men av det svåra man något lärde, att på fina stunder sätta större värde! Kram

2011-10-11 @ 21:21:46
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Ea

Jag vill att du ska må bra jämt, dygnet runt. Fast ibland har vi dessa tunga dagar. Det enda lilla positiva med dom där tunga och jobbiga dagarna är att dom ofta gör en ännu lite mer starkare. Men framför allt blir det lite lättare att uppskatta livets andra dagar! Du kanske må vara trött på att höra det men du är den starkaste tjejen jag känner. Jag beundrar dig för så otroligt många saker. Du inspirerar mig. Ta en dag i taget och tänk inte så mycket på framtiden, för det mesta löser sig. Försök hela tiden att komma ihåg en sak: DU är viktigast i ditt liv! Och när du träffar mig behöver du inte alltid vara på din bästa sida, den glada och energiska Angelica, för jag tycker om dig lika mycket ändå. Jag älskar dig för att du är du! Du har så himla många bra och älskvärda sidor, vännen. Jag tycker att du ska försöka ta en dag ledig från allt, om det är det du drömmer om mest just nu så är det troligtvis något du skulle behöva. Om du vill prata eller bara gråta ut i en famn så vet du vart jag finns! <3 Du är fantastisk! En supertjej! Kärlek och värme till dig!

2011-10-12 @ 01:32:39
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Välkommen till klubben Angelica! Jag finns här om det är något!!! <3

2011-10-12 @ 06:59:45
URL: http://mimmifrykberg.blogg.se/
Postat av: Angelica

Filippa: Goding! Du har säkert rätt. Kan tänka mig att du befinner dig i ett härligt lyckorus nu som säkert är jobbigt emellanåt men värt det tio gånger om! <3



Marie: Där sa du allt ett par sanna ord. Du har helt rätt Marie!



Ea: Tack för den fina kommentaren. Det är ju vad vänner är till för, som står ut med en fast man inte alltid är så positiv och glad. ;-) Jag älskar dig med och är så tacksam för att du funnits med mig de här åren och jag hoppas du är med mig alla år. <3



Mimmi: Vi är nog alla mer eller mindre dubbelnatur. =) Du är så himla härlig Mimmi!! Så glad att jag får dela dig med Daniel ;)

2011-10-12 @ 09:48:37
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: mamma

Du får komma upp till mamma så slår jag av din mobil och sen får du bara vara min lilla dotter.

2011-10-12 @ 19:15:21
Postat av: Angelica

Mamma, det låter underbart!

2011-10-13 @ 08:51:04
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Anna

oftast är det svårare att vara lycklig, det är en konst. Så känner jag iallafall...

Du vet att även när du är med mig så behöver du inte vara trevlig, glad och energisk.

Man kan bara vara.

Jag vet att jag är en kass vän just nu som är dålig på att höra av mig, men jag är inne i en svacka och har noll socialt liv överhuvudtaget. Har inte orkat ta kontakt och låser helst in mig, hoppas på ändring snarast.



Men du vet att jag finns här ändå. Alltid.

Saknar dig.



Daniel är bra för dig förresten :)



<3



2011-10-13 @ 17:13:29
URL: http://likeashotgun.devote.se
Postat av: Angelica

Anna: Word. Jo, jag vet det men man vill ju ändå försöka visa sig från sin bästa sida. Den spralliga, glada Angelica men just nu är det mesta tungt. Saknar Simon och en massa funderingar och oro kring framtiden. Ja, du vet. :P Du är duktig som kämpar på i skolan! Vet att du kommer göra succé som vanligt. <3 Tack vännen för att du finns.

2011-10-13 @ 20:18:14
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback