BB-turism!

Det fria vårdvalet gör att i dag kan blivande mammor föda barn varsomhelst i Sverige. Man behöver inte föda i sin hemkommun utan får välja själv. Det tycker jag är skitbra! Det är ju roligare att ha en göteborgare, en norrlänning och en kulla i familjen än bara masar och kullor. ;-)

Om jag skulle föda barn nu så skulle jag välja Sveriges minsta BB i Sollefteå som satsar på något som kallas BB-turism. De marknadsför sig på bred front och vill locka mammor från hela Sverige och samtidigt slå ett slag för kvinnors rättigheter. De har ett samarbete med Österåsens hälsohem där man kan lyxa till det med varma bad, massage och god mat dagarna innan beräknat förlossningsdatum och det finns gott om tid att bekanta sig med BB och miljön. Hela familjen får stanna kvar hur länge de vill efter förlossningen också. De ger även ett stort utrymme för pappan vilket jag tycker är kanon. Ja, jag skulle utan tvekan välja BB i Sollefteå! Jag tror att hela upplevelsen med att föda barn skulle bli ännu starkare och vackrare. Vem säger nej till god mat, bubbelpool och massage liksom? ;-)



Kommentarer
Postat av: Filippa

Lät ju inte helt fel :) är ju hemskt att killen måste åka hem på natten på många bb, första dagarna vill man ju inte vara ifrån varandra en sekund!

Postat av: Angelica

Filippa: Ja, det är ju inte okej! Vill inte vara ensam med nya bebisen heller. Man måste ju ha stöd från sin partner!

2011-10-15 @ 11:10:24
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback