Redo för utmaningen

Det finns mycket i mitt liv som ännu inte är fulländat, saker jag vill se och göra men som kräver tid och planering. Något som jag inte har möjlighet till just nu men om ett år är jag övertygad om att jag kommer befinna mig på en helt annan plats i livet än tidigare och jag är redo för den utmaningen.

Jag har inte varit redo för det tidigare. Någonting dog även inom mig den kvällen som min lillebror inte längre ville leva. Till en början fungerade ingenting i mitt liv. Jag fungerade inte. Men sedan gick det som på rutin att vara hjälplös och handlingsförlamad och jag har nästan använt min lillebrors död som en ursäkt till att inte själv ta itu med mitt liv. Jag har kämpat på men utan något större engagemang. Vänner har jag försakat för att jag inte orkat handskats med deras problem när jag haft fullt upp med mina egna. Jag har inte orkat lyssna för att jag haft mig själv att tänka på. Jag har verkligen varit egoistisk och det är jag ledsen för.

Men nu känner jag verkligen att jag inte kan pausa mitt liv längre. Jag måste börja leva, men inte genom att trampa på andra, ni ska vara med mig och ta lika stor plats i mitt liv som tidigare, om inte mer. För jag är ingenting utan er. Mina vänner, min familj, min kärlek. Det är ni som gör mig hel. ♥





Kommentarer
Postat av: Ea

Jag måste ha dig i mitt liv för att vara hel <3 Jag finns alltid här och kommer stötta och tro på dig vilken utmaning du än tar dig an. Precis som jag vet att du skulle göra för mig. Du är en mycket fin och fantastisk vän.

Postat av: Ea

Jag måste ha dig i mitt liv för att vara hel <3 Jag finns alltid här och kommer stötta och tro på dig vilken utmaning du än tar dig an. Precis som jag vet att du skulle göra för mig. Du är en mycket fin och fantastisk vän.

2011-11-03 @ 12:02:50
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ea: Jag älskar dig! Jag tänker vara så rädd om dig och vår vänskap. Vill aldrig förlora dig. <3

2011-11-03 @ 13:16:00
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Anna

Så himla fint och bra skrivet. Jag känner igen mig i det.. ibland känns det som jag fortfarande har pausat mitt liv. Du är en bra inspirationskälla vännen :) <3

2011-11-03 @ 15:04:19
URL: http://likeashotgun.devote.se
Postat av: Angelica

Anna: Tack vännen! Du är så himla gullig. <3

2011-11-04 @ 12:22:13
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback