Singel

Jag har inte haft pojkvän länge men ändå har jag glömt hur det är att vara singel. Jo, visst, minns jag alla galna utekvällar med sprit, snefyllor och hetsen att hitta någon innan kvällen var slut eller åtminstone få hångla lite. Men jag minns ingenting av vardagen som singel, eller vill jag inte minnas? Jag minns inte hur det var att komma hem till en tom lägenhet, ta itu med alla hushållssysslor själv, spendera några tråkiga timmar framför datorn, äta youghurt med tv:n som enda sällskap och till sist krypa ner i min dubbelsäng ensam.

Nu längtar jag efter att få komma hem efter jobbet för att jag har någon som väntar på mig. Någon som jag äter middag tillsammans med. Någon som jag sover tillsammans med. Någon som är lika självklar i mitt hem som jag är. Jag vill inte tillbaka dit jag var för bara några månader sen. Det känns som ett färdigt kapitel. Nu vill jag skriva nya rader i vårt första gemensamma kapitel av det som kanske, om vi vill och vågar satsa, blir en bok till slut.


Kommentarer
Postat av: Filippa

ni är så fina :) ses ikväll babe!

Postat av: Ea

Så glad för din skull :) Fast jag älskar mitt singelliv och det är jag sjukt glad över! För just nu passar en partner inte in i mitt liv. Men förhoppningsvis längre fram :) Den som lever få se ;)

2011-11-02 @ 17:04:19
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Filippa: Tack sötis!! Ja, det gör vi!! <3



Ea: Tack vännen. <3 Ja, det har sina klara fördelar att vara singel också men jag är mer en förhållandetjej.

2011-11-02 @ 18:28:06
URL: http://angelica1987.blogg,se
Postat av: Ea

Kan nog varken säga att jag är en singeltjej eller en förhållandetjej, för båda har sina för- och nackdelar. Just nu är jag en singeltjej men vem vet om ett år kanske jag är mer en förhållandetjej. Äsch vet inte hur jag ska förklara ;) Huvudsaken man är lycklig och mår bra!

2011-11-02 @ 20:23:46
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ea: Nej, jag fattar vad du menar. Men allt har sin tid. =)

2011-11-02 @ 22:22:18
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback