Otrohet

Otrohet är en av de vanligaste anledningarna till att förhållanden går i kras. Det visar en ny undersökning av SIFO på uppdrag av dejtingsajten E-kontakt. Den vanligaste orsaken är dock att parterna inte vill samma sak i livet. Men sett över alla ålderskategorier är otrohet den näst vanligaste orsaken till att förhållanden spricker, tätt följt av dålig kommunikation.

Jag är inte förvånad över resultatet. Jag gissar att många slutar kämpa efter ett tag och tror att lyckan finns på annat håll men då tycker jag att man kan vara snäll nog att göra slut med sin partner först innan man går till sängs med någon annan även fast jag tycker att gränsen för otrohet passerats långt före det.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte att otroheten i sig är det stora problemet. Att man är otrogen är väl mer ett tecken på att man är missnöjd med sitt eget förhållande. Men jag tycker som du, lös problemen eller gör slut.

2011-11-18 @ 13:46:54
Postat av: elin

Oj jag glömde signaturen...

2011-11-18 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback