Nyttiga månaden

November är min hatmånad. Det är månaden då allt är grått och trist och fortfarande långt kvar till jul. Snön brukar också lysa med sin frånvaro och löven har för länge sedan dött och fallit till marken.

Därför kan jag lika gärna göra den här månaden ännu tråkigare och gråare genom att vara nyttig hela månaden och bara äta sallad och kött. Inget godis, inga ostkrokar (!) och inget vin men däremot timslånga promenader i höstrusket. En deffmånad helt enkelt innan årets gottegris-månad är här med julbord, knäck och lussebullar och på det två veckors semester i Thailand. Det vore inte helt fel om jag på köpet går ner några kilon i vikt så att jag vågar breda ut min jordglob till kropp på en solstol.

Jag är så jäkla trött på min karaktärslösa hjärna som beordrar mina händer att proppa saker i munnen. Varför kan jag inte stå emot frestelser? Jag är glad att jag inte är rökare, med en sådan här dålig karaktär vore jag ju förgiftad i lungcancer redan efter ett halvår.

Några fler som är på att köra deffmånad i tråkiga november?


Mindre karaktärslös var jag i Thailand 2007...

Kommentarer
Postat av: Filippa

Funderar också på var man kan hitta den där karaktären, inte för att jag behöver gå ner, men för min kära hälsas skull vore det fint om man kunde ta sig i kragen o börja träna. Tur jag har Levi så jag har en anledning att gå ut o vandra, du får hänga på oss!! :)

Postat av: Marie

Haha, nu får jag dåligt samvete! Jag fyller förvisso år i november men efter det börjar mitt julfirande. Mitt motto är att eftersom november är en sådan himla tråkig månad så kan man lika gärna fira jul då med. Kanske borde tänka lite mer som dig, haha.

2011-11-01 @ 21:16:43
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Angelica

Filippa: Jag följer mer än gärna ut på barnvagnspromenader, ring eller messa innan ni planerar att gå så sluter jag upp! Jobbar heltid den här veckan i Falun men nästa vecka gör jag mitt "vanliga" jobb så då har jag mer tid att kunna gå mitt på dagen och sådär. :)



Marie: Men lilla vännen, att du fyller år i november är ju en härlig ljuspunkt!! Vill du veta en "hemlighet?".. Jag klär granen redan i november men den rätta julkänslan har inte riktigt infunnit sig, jag vill ha snö på marken först.. men å andra sidan missar jag ju hela julen i Sverige så då kan jag lika gärna fira den i förväg. ;-)

2011-11-02 @ 12:47:04
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback