Dreams of santa, dreams of snow


Bild

Jag sitter och lyssnar på julmusik. Det är ju faktiskt bara två veckor kvar till advent även fast det knappast känns så med tanke på det milda novembervädret. Men vad jag längtar! Älskar allt som har med julen att göra; alla förberedelser som att klä granen, rulla köttbullar, griljera skinkan, pynta, stryka julgardiner, baka lussekatter och pepparkakor, handla julklappar och slå in i fina paket, rimma på klapparna dan före dan men mest av allt älskar jag julen för att det är en helg då familjen samlas och njuter av varandras sällskap. Eftersom jag är traditionsbunden så har jag övertalat alla att vi ska fira jul veckan före själva julafton då vi dan före dopparedan flyger sydost.


As children we believed
The grandest sight to see
Was something lovely
Wrapped beneath our tree

Well heaven only knows
That packages and bows
Can never heal
A hurting human soul


Kelly Clarkson – My Grown Up Christmas List

Kommentarer
Postat av: Carro

jebuz vilken fin bild :) åh du är också julmänniska? :) Jag längtar med tills man kan börja pynta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback