Du är bäst nu men du var bättre förr

Ronnie tycker att den här texten passar in på hur jag är och hur jag beter mig. Känns lite som att få en kniv genom hjärtat. Nästa vecka åker vi till Stockholm på konsert. Lilla lady och gubben i lådan.

Daniel Adams-Ray – Lilla lady

En liten ros med ett hål i sin själ
Som gjorde rätt men av dåliga skäl
Hon hade drömmar om status och flärd
Men hon blev slav för sitt eget begär
Hon vet inte vad hon känner för
Lågan slocknar utan tändstickor
Du är bäst nu men du var bättre förr
Våra brister gör oss till människor

Den lilla staden fick knappast ett farväl
När andra nöjde sig sprang hon iväg
Hennes ord var ett laddat gevär
Och hon sköt på framtida besvär
Hon hade guld nog att bygga ett berg
Men lilla rosen hon saknade färg
Du är bäst nu men du var bättre förr
Våra brister gör oss till människor

Excusez moi
Ursäkta min franska
Excusez moi
Ursäkta min franska
Excusez moi

Jag gillar att du säger vad du tycker
Men det du säger att du tycker säger inte mycket

Kommentarer
Postat av: S

Vill inte vara taskig men lite feedback bara. Tycker det är så tråkigt när du lägger upp så mycket låttexter... I övrigt är det en bra blogg men dikter och lyrics uppskattar jag inte.



Nu var det ju lite okej för att du skrev ett stycke innan, men annars. Njae..

Fast det är ju bara jag alltså!

2011-03-17 @ 13:48:11
Postat av: Angelica

S: Ja, fast oftast finns det ju en tanke bakom låttexterna jag lägger upp. Texter som berör mig eller får mig att tänka på någon speciell.



Vad vill du helst läsa om då? Min vardag är så jäkla tråkig så vet inte riktigt vad jag ska skriva om? :p

Postat av: Fru K

Ha! Jag tror inte ett dyft på att din vardag är tråkig! Sthlm nästa vecka? Hinner du med en lunch/kaffe/något?

2011-03-17 @ 16:18:06
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fru K: Ja, jag ska kolla över tågbiljetter så hör jag av mig! Lunch/kaffe vore grymt! :)

2011-03-17 @ 19:25:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Fru K

Och säg förstås till om du behöver soffan! ;)

2011-03-17 @ 20:25:07
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

Exakt den låten fick jag skickad till mig, av en killkompis, för ett tag sedan med samma motivation..



Det är du och jag! ;)

2011-03-18 @ 11:03:19
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Angelica

Anna: Du och jag!! =D Texten är väldigt träffsäker.

2011-03-18 @ 15:18:36
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback