Att vakna ur djupsömn

Ni måste läsa Johannes Hansens fantastiska krönika som sätter ord på vad många unga människor tänker och känner inför att leva i dag.

"Jag berättar att livet är till för att leva, inte nästa vecka, inte i framtiden utan idag. Jag berättar för henne att hon har massor med positiva egenskaper som hon kan göra fantastiska saker med. Jag berättar att hon är här för att följa sitt hjärta och att söka sig till det som inspirerar henne. Jag förklarar att det också handlar om att konfrontera sina rädslor och kasta oss ut även om vi tvivlar. Jag förklarar att det inte finns något hon behöver bli eller leva upp till utanför henne själv utan att söka sig inåt, upptäcka och skala av tills hon känner sig trygg med att vara den hon är. Jag förklarar för henne att hon har svaren hon söker om hon letar på rätt ställe och följer sin intution".


Kommentarer
Postat av: Jenny

På pricken! Kram

Postat av: Angelica

Ja, han är klok! :)

2011-03-07 @ 22:42:52
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback