Dag 11 - Mina syskon

Jag fick min lillebror den 2 februari 1990. Den lyckligaste dagen i mitt liv. Ja, jag tror faktiskt jag var mer lycklig än mamma och pappa om man nu kan mäta lycka. Jag ville inte ha en lillasyster som skulle sno mina leksaker och kläder så jag var ytterst tacksam att mamma och pappa tillverkade en grabb i bebisverkstaden.

Det var jag som bestämde hans namn redan innan han var född. Simon. Jag var så stolt över honom. Så stolt över hur vacker han var och fick alla tjejer på fall. Så stolt över hur begåvad han var på att teckna och skriva musik. Han hade all potential till att bli något stort. Simon har lämnat ett stort avtryck i mitt liv och i många andras liv. Trots att han dog alldeles för ung så är jag fortfarande lyckligt lottad över att vi numera delar vår syskonkärlek genom parallella universum.

Jag älskar dig mer än ord kan beskriva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback