Årskrönika

Ja, så var vi då här, årets sista dag. Jag antar att jag borde sammanfatta året i ett inlägg som jag gjort både en och två gånger tidigare. 2009 blev det ingen årskrönika men det finns heller ingenting med det året som jag vill minnas. År 2010 bloggade jag inte en enda rad och det var inte heller ett särskilt roligt år. 2011 däremot var ett år som nog kan räknas till ett av de bästa hittills. Det började inte så bra, jag var fortfarande sjuk av sorg efter Simon (det är jag nu också men jag kan medicinera mig med vänner, familj och kärlek).

På våren i samma takt som snön smälte bort så började jag känna mig redo för att våga satsa fullt ut på kärleken som jag så länge hejdat mig ifrån i rädsla för att bli sårad och lämnad. Jag kom väl till insikten att vågar jag aldrig satsa så kan jag heller aldrig vinna. Så jag satsade allt och fick honom. Nu bor vi ihop och jag är lycklig. Jag trodde aldrig jag skulle kunna känna riktig lycka igen, inte efter allt som hänt men det går nog att känna lycka om man vågar och verkligen vill.

Jag ser framemot 2012. Det kommer bli förändringarnas år, jag känner det på mig. Några nyårslöften orkar jag inte ha, bryter ändå alla. Men jag hoppas att alla jag älskar och bryr mig om får ett fantastiskt år, för det tänker jag ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback