Solregn

I dag har jag och fotbollsspelaren varit ute och promenerat i det soliga regnvädret. Varför är killar så sega på att gå? Medan jag stövlar fram som en duracell-kanin på speed så ålar han sig fram som en snigel. Jag blir gaaaalen. På fotbollsplan är han ju ruggigt snabb så hur svårt borde det då vara att hålla jämn takt med mig? Jag ska fan satsa på maraton.

Efter det umgicks jag lite med min jämngamla morbror i hans Desperate housewives-hus med gulmålade husväggar och vita altanräcken. Det var riktigt trevligt. Sedan åkte vi till Torsångs kafé och åt en hästräka, en slags macka med udda saker på. Det smakade gott men nu mår jag illa. Jag har också hämtat flyttkartonger och så smått börjat packa ner mitt liv. Jag fick besked i dag om att flytta in 15 juni, kan det bli bättre? Före Peace&Love och allt. Hur perfekt som helst. Antar att jag har ett gäng kompisar som också tycker det är perfekt och därför kommer våldgästa både min säng och mitt vardagsrum. Ja, till och med balkongen kan nog duga som övernattning.

Bara några veckor kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback