Leva här och nu

Tror aldrig jag mått så dåligt i hela mitt liv. Det är så jäkla orättvist, jag är bara 21 år och har sett och upplevt mer tragedier än de flesta gör under en livstid.  Inte så att jag önskar att andra ska få uppleva det jag gjort men tragedier borde spridas ut mer och inte bara drabba en och samma familj.

Jag kan också bli så uppretad på hur människor kan deppa över att en kärlek tagit slut. Det kryllar ju av miljontals killar och tjejer! Men det finns bara ett exemplar av min lillebror. Jag har såklart också gråtit krokodiltårar över olycklig kärlek men det är ändå I N G E N T I N G i jämförelse med att förlora halva sin familj. För blod är tjockare än vatten.

Det märks också vilka som är ens riktiga vänner nu. Vänner som ringer titt som tätt och frågar hur jag mår, om jag vill hitta på något, om jag vill prata om det som hänt eller bara prata om något annat. I går var jag och Filippa och tränade tillsammans. Det var jobbigt för jag såg unga killar som har likadant hår som Simon, som är lika långa som han, som har likadana piercingar, som har tatuerade armar, som har likadana leenden som Simon. Men jag klarade mig igenom ett gympass och ett baspass plus en långpromenad med mamma, Niklas och Fia när jag kom hem. Det var skönt att röra på sig men all musik som strömmar ur högtalarna blir så jäkla sentimental. Jag började nästan gråta när jag hörde Magnus Carlsson sjunga "I will live forever, If you always keep me in your mind and it doesn't matter how far I am". Då kan ni kanske förstå hur djupt deprimerad jag är. Det är under all kritik att gråta till en sådan urkass låt.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Det som hänt med din bror och allas våran Simon är verkligen hemskt, och jag vet att det kan vara svårt för oss (simons vänner) att förstå hur mycket du saknar honom, vi saknar ju honom också såklart men känslan av att förlora sin lillebror kan nog ingen förstå sig på förens det händer en själv. Men jag önskar dig all lycka i världen och hoppas på att du får världens bästa liv nu härdanefter, även om det är svårt utan halva sin familj. Men du förtjänar verkligen all lycka i världen!



Ta hand om varandra nu, du & Gunnel.



Massa Kramar!

2009-01-27 @ 12:01:20
Postat av: Sabina

håller med dig om att det är riktigt orättvisst. olycka verkar bara hamna hos samma människor hela tiden. Hoppas det känns bättre snart

Postat av: Filippa

Snuttan min :( Ja livet är så hårt mot er!! Tänkte på dig när jag hörde den låten, många ord som passade in så bra.. Finns här för dig när helst du behöver min fina vän!! KRamar och pussar

2009-01-27 @ 13:16:58
URL: http://inspirations.blogg.se/
Postat av: Mika

vill du kika lite DH nån kväll gumms?



tänker på dig massor.. säg bara till om jag kan göra något eller om vi ska hitta på något :) ringer dig och kollar läget senare! :*

2009-01-27 @ 13:49:51
URL: http://m1ka.blogg.se/
Postat av: Moster Anneli

Hejsan gumman!

Finns för er,närhelst ni behöver mig.Ni finns i mina tankar hela tiden.Kram //Moster

2009-01-27 @ 15:01:41
Postat av: Liza

Önskar att jag var friskare så vi kan hitta på något.. Jag vill gärna planera min fest med dig :) Hoppas du fortfarande orkar komma.. Saknar dig ju! Kramar!

2009-01-27 @ 15:42:41
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: .

det finns bara en person av alla andra också. ps. beklagar din sorg.

2009-01-27 @ 21:42:31
Postat av: tarja

Jag förstår precis. Hur kan folk fortsätta att gnissla om samma små saker när en människa har gått bort för alltid? Hur kan det fortsätta vara så fullt med folk på stan när min bror har dött? Dom borde stanna hemma och sörja eller åtminstone borde det synas nån enda ändring.

2009-01-28 @ 06:54:36
Postat av: Alexzandra

Trots att jag förlorat min far så sitter jag och deppar över karlar hit å dit. Man kan inte jämföra med att det alltid finns någon har det värre. Jag menar man kan ju inte rå för sina känslor och är man ledsen (även om det är en småsak!) så hjälper det inte att tänka på barnen i afrika eller vad det nu är. Så är det iaf för mig och jag har upplevt båda de olika sorters sorgerna jag med :-S

2009-01-28 @ 10:27:22
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Ja, men bara för att man blir dumpad så finns ju personen fortfarande kvar. Döden är lite annorlunda som du kanske vet.

2009-01-28 @ 10:36:31
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Okej, jag förstår att folk inte bryr sig om barnen i Afrika när de själva är ledsna över att en kille dumpat en men vad fan, det går ju över! Döden är oåterkallelig. Så jag tycker att det är stor skillnad på sorger.

2009-01-28 @ 10:44:32
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Ja självklart är det STOR skillnad. Jag menar bara att man kan inte säga att folk inte får bli ledsna för små saker längre, för att det finns ju dem som förlorat någon genom döden. Och självklart kommer man bli ledsen om man blir dumpad, om man krockar bilen eller va det nu kan vara. Det är som sagt inte någon större tröst (just då!) att någon sitter där ute och har det värre.

2009-01-30 @ 10:08:23
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Nej, klart folk får vara ledsna över småsaker, jag är bara arg och avundsjuk att folk kan deppa över en trasig nagel när hela mitt liv, min verklighet har vänts upp och ner.

2009-01-30 @ 11:44:36
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback