That´s me

I dag fick jag veta att jag var en påläst, duktig och framåt reporter. Jag blev jätteglad. Ännu gladare blev jag att personen som sa detta framförde det till chefen som i sin tur berättade det för mig. Ibland får man faktiskt vara stolt över sig själv trots att man bor i mellanmjölkens land under den rådande jantelagen.

Dessvärre var förra veckans artiklar undermåliga, katastrofala, hemska och alla signerade med min byline. Det är det som är nackdelen med det här jobbet. Gör jag ett dåligt jobb får alla veta det eftersom jag av någon anledning valt ett offentligt yrke. Men jag älskar mediavärlden och jag har valt det själv. Mina nederlag och succéer är till för alla. Så njut medan jag lever och fortfarande har händerna i behåll.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja.. pass på. Fy fan för jantelagen! Du är grym på de du gör och de vet du själv att du är. =)

Postat av: Angelica Lindvall

Mia: Nej, det vet jag inte. Jag blir fortfarande lika förvånad när jag får beröm eftersom jag lider av en enorm prestationsångest och vet att jag alltid kan göra det bättre.

2009-01-02 @ 20:01:33
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback