Borta med vinden

Jag inledde det nya året med att titta på världens bästa kärlekshistoria, en fyra timmar lång tvålopera med vackra Vivien Leigh och vansinnigt stiliga Clark Gable i huvudrollerna. Är inte Scarlett O´Hara och Rhett Butler världens vackraste par? Där finns det både kärlek om än dold och en glödande passion som får varenda en att bli lika grön av avundsjuka som Scarletts klänning (och fortsätter jag beskriva ännu mer så kommer min blogg likna en Harlequin-roman).

Men jag kan inte hjälpa det, jag älskar Borta med vinden och vågar inte räkna antalet gånger jag sett den. Men den är värd alla timmar. Nu har jag beställt filmen från 1939 och 70 år efter sin premiär är intrigerna precis de samma som i vilken såpopera eller romantisk film som helst bara det att Scarlett och Rhett lade grunden till alla kommande kärlekspar som någonsin filmats. Åh, världens bästa film helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback