Älska, glömma och förlåta

Ursäkta mitt senaste inlägg men jag blir väldigt illa berörd av människor med religiös övertygelse som försöker lindra vår sorg genom något jag inte tror på och skickar frankerade brev utan avsändare. Ni får gärna be för Simon men behåll det för er själva, okej? Ingen har monopol på sanningen, inte du och inte heller jag men jag nöjer mig åtminstone med den vetskapen. Men om ni nu mot all förmodan ska skicka brev med religiösa budskap, STÅ FÖR ATT DET ÄR DU SOM SÄNT DET ISTÄLLET FÖR ATT SKICKA ANONYMT.


Kommentarer
Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag tycker verkligen inte att du behöver be om ursäkt för ditt förra inlägg, Angelica! Jag tycker faktiskt inte att de har någon anledning att komma och pracka på er deras tro nu när det här har hänt. Jag vet inte hur ni känner, men för mig känns det bara som att de ska visa det goda i livet och försöka övertyga när människor är i en mörk del av livet. Jag har lite svårt att sätta ord på det, men du kanske förstår hur jag menar. Puss och kram på dig ostkroken!

Postat av: Liza Lindvall

Jag håller med dig till 100 %. Jag önskar man kunde be prästen skippa sitt skitnack i kyrkan när man är på begravning.

2009-01-16 @ 23:45:48
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Liza Lindvall: Ja, fast nu går det ju bara att ha begravning i kyrkan och jag har ingenting emot det men jag vill inte ha BREV utan AVSÄNDARE med konstiga religiösa budskap. Det är obehagligt.



2009-01-17 @ 00:23:17
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Anna

När jag läser den här bloggen så gör det otroligt ont i mig, för jag tänker på dom nära och kära som jag också har förlorat i mitt liv.

Och ingen har monopol på sanningen, för vem vet någonting egentligen?

Ibland önskar jag som dig att folk bara kunde stanna upp och krama om varandra, visa att dom bryr sig. Och jag gör det även med personer jag knappt känner, för vem vet, dom kanske behöver det som mest?

Jag behöver det absolut ibland, och livet blir väldigt svårt för mig när jag inte får något gensvar, ingen äkta kärlek tillbaka.

Ta hand om er <3

2009-01-17 @ 01:29:36
URL: http://annanassan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Angelica



Jag förstår om ni är upprörda över det religiösa. Jag har sett att det förekommer en del på Facebook om det. Om du vill tar jag självklart bort såna inlägg ifrån R.I.P Simon.

Ta hand om er.

Sandra

2009-01-17 @ 22:59:30
URL: http://bipolardisorder.blogg.se/
Postat av: carinaoch Malin

Vi tänker så mycket på er. Du skriver så fint Angelica. Jag Malins mamma Carina jag flyttade till Bäsna för ungefär 3 år- sedan.Malin hade inga kompisar i Bäsna. Gissa vem hon träffade som kompis jo Simon och dom var tillsammans ett tag.

Hon tycker eller tyckte så mycket om Simon och hon saknar honom hon kommer aldrig glömma honom. Du kan gärna gå in på hennes blogg och läsa vad hon skrivit där.mallanbrallan.blogg.se

2009-01-18 @ 00:20:05
Postat av: Fredskronk

Hej där!



Alltså: Jag blir så otroligt trött på att vissa regilösa känner att de måste omvända alla stup i kvarten. Det är liksom det som ger oss dåligt rykte (är själv kristen och tänker inte diskutera det just nu, finns "viktigare" saker)



Så skit i alla som skickar anonyma brev eller som är jobbiga på annat sätt och se till att minnas din bror istället. Den Angelica jag lärt känna genom bloggen fixar det här men samtidigt så är det ok att bryta ihop ibland. Kom ihåg det.



Och just det ja. Det går att ha borgerliga begravningar. har själv varit på en sådan och det var väldigt fint och stämningsfullt.

2009-01-18 @ 03:56:47
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Sandra: Nej, det ska du inte göra. Jag har inget emot kristendom, är själv uppväxt enligt kristna traditioner och budord. Men nu tror jag inte att det är en sann kristen som skickat det anonyma brevet, för en sann kristen skulle kunna stå för sin sak och skriva under med namn.

2009-01-19 @ 09:40:36
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Fredskronk: Tack för dina fina ord. Som jag skrev till Sandra tror jag inte att det är en sann kristen som skrivit det anonyma brevet.

2009-01-19 @ 09:42:01
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback