Tog du LSD på 60-talet?

"Rose, jag vet att det här är en högoddsare men tog du möjligtvis LSD under 60-talet?"
"Sophia, varför är du så purken?
"Jag har inte haft sex på 15 år så ursäkta om jag är lite snäsig".


Lillebror gav mig de tre första säsongerna av Pantertanter (The Golden girls) i julklapp. I går började jag titta på den tredje säsongen. Jag älskar verkligen den trögfattade Rose med skandinaviskt påbrå, smarta Dorothy med den mörka rösten, slampiga Blanche med släpig sydstatsdialekt och Sophia som har svar på allt. Jag minns hur jag i mellanstadiet skyndade mig hem från skolan för att se eftermiddagsrepriserna av den underbara serien. Sex and the city har tagit onekligen mycket från Pantertanter. Många repliker är stulna rakt av. Men det är kul att ett gäng tanter mellan 55 och 80 år är föregångare till 1990-talets stora tevesuccé.


Kommentarer
Postat av: Anonym

15 år! vem skulle inte vara grinig..? Haha.. Du är så go gumman. Din humor verkligen.. =)

2009-02-10 @ 20:21:11
Postat av: L

Hon liknar min mormor :p

2009-02-10 @ 21:01:12
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Haha.. ja, förståeligt.



L: Du måste ha en väldigt söt mormor.. :) Är hon lika rapp i käften som Sophia också? :p

Postat av: Alexzandra

Oj det va länge sen jag såg pantertanterna :) Har helt glömt bort det nu när det inte går på tv. Tittade oxå på repriserna som gick efter 15, lagomt till man kom hem från skolan som du säger. hhee

2009-02-11 @ 14:38:21
URL: http://alexzandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback