Life in plastic, it´s fantastic!

Förra veckan såg jag en lång dokumentär om plastikkirurgi på TV3. Programmet handlade om två tonårstjejer från Storbritannien som ville förstora brösten samt fettsuga sig. Men i Storbritannien är det precis som i Sverige, 18-årsgräns för plastikkirurgi men i USA räcker det på vissa kliniker med föräldrarnas tillstånd. De engelska flickorna fick hursomhelst följa med en 19-årig amerikansk tjej som valde att fettsuga magen och en 16-årig amerikansk tjej som ville förstora sina B-kupor till D.

Tjejen som fettsög sig blev gravid som 14-åring och gick upp 32 kilo vilket ledde till bristningar på magen. Ingen stor grej enligt mig då många kvinnor får bristningar på magen efter en graviditet men för henne var en platt mage det enda som fick henne att må bra och vem är jag att döma? Däremot irriterade jag mig på den engelska tonårstjejen som ville fettsuga sig. Hon skulle kunna förlora sin övervikt på ett år om hon gav fan i att trycka pizzor och började gymma istället. Efter den vidriga operationen med maginnehåll och fläsk som lyftes bort från tjejens mage ändrade i alla fall den engelska tjejen sin uppfattning och beslöt sig för att börja äta nyttigare istället.

Den andra engelska tonårstjejen följde med den amerikanska 16-åringen under hennes operation då hennes bröst förvandlades från B-kupor till D-kupor. Har man B-kupor förstår jag inte alls varför man vill ha större tuttar. Men den engelska tjejen däremot var för det första extremt smal och när man är en riktig benget är det sällan man har riktigt fylliga tuttar så henne förstår jag till fullo om hon vill operera sig även fast jag hellre hade önskat att hon kunde vara nöjd ändå.


Vad tycker du om plastikoperationer? Skulle du kunna göra en och vad i så fall?

Kommentarer
Postat av: Åsa

jag kanske skulle kunna tänka mig att göra något som typ lyfta mina ögonbryn men inget annat..

jag har förminskat mina bröst så jag tycker de är skrattretande när tjejer vill förstora dem för de inser inte vilken belastning de blir för rygg o axlar.. Ha det bra.. Å

2009-02-24 @ 15:29:05
Postat av: Linda

Fast hon som hade blivit gravid som 14-åring hade ju inte bara problem med att hon haft bristningar.. Hon hade ju ett rejält häng på sin mage, vilket inte drabbar alla. Det kommer ju efter hon gått ner all den där vikten, det blir väl lite som för de där jätteöverviktiga som går ner mycket. En massa överflödig hud liksom.



Jag fick en massa bristningar jag också, men inte tusan ser min mage lika hängig ut som hennes. Var livrädd för att det skulle bli så där..

Postat av: Bella

Jag skulle aldrig kunna operera mig. Och många blir ju aldrig nöjda heller, det blir nästan som en drog. En bekant till mig opererade brösten och efteråt ville hon fettsuga lår & mage m.m m.m.. ganska tragiskt. Hennes pojkvän sa också att han kunde bjuda på en operation av t.ex brösten om hon gick ner 10 kg i vikt. (hon var normalviktig)

2009-02-24 @ 17:14:58
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag ställer mig varken på en helt för eller mot sida, för jag anser att det är upp till var och en om de vill operera sig även om jag önskar att fler kunde vara nöjda precis som de är och sluta leva i tron om att den perfekta och lyckliga kvinnan/mannen ser ut på ett visst sätt. Jag tror att så otroligt mycket kommer från insidan, hur man mår där, en operation kan inte rädda ditt självförtroende, din självkänsla och din lycka, tror jag.



Sen måste jag ju vara ärlig och säga att man ger i från sig ett väldigt oseriöst intryck om man är uppenbart och synligt opererad, så som Linda Rosing till exempel. För så är det, ser jag ett totalopererat yttre så är det det enda jag ser, ingenting annat, och man får bara känslan av att det är en väldigt osäker person som måste lyfta sitt yttre för att slippa visa sitt inre, om man säger så.



I dagsläget kan jag inte tänka mig att göra något, även om jag har komplex för vissa saker och inte är helt nöjd, men jag har inte alls några tankar på att ta till operationer. Det är jag och än så länge fungerar jag bra! Däremot om jag är med i någon olycka, får världens skinnpåsar till bröst efter graviditet eller liknande så skulle jag nog absolut överväga plastikoperation.

2009-02-24 @ 18:59:17
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback