Let me introduce

Eftersom jag både är ego och mediakåt så tänkte jag göra en intervju med mig själv så att alla nya läsare får en chans att lära känna mig och min blogg lite bättre. Å andra sidan bryr ni er säkert inte ett smack men äh, vad fan, fritt val att läsa eller inte! Here we go!




Hur gammal är du?
Jag är 21 år och sju månader.

Vad jobbar du med och vad har du för utbildning?
Jag jobbar på Dalarnas bästa lokaltidning (enligt mig) och har en ettårig journalistutbildning på folkhögskola och en ettårig distanskurs i kreativt skrivande i bagaget.

Vill du plugga vidare eller är du nöjd med din futtiga utbildning?
Hörru du! Jag gick en bra utbildning och fick jobb på en gång, det är inte alla universitetsungar som får jobb efter examen sådetså! Men det är klart att jag vill plugga vidare. Jag vill läsa ihop en egenkomponerad magisterexamen främst inom psykologi, juridik, filmkunskap och litteraturhistoria.

Vad har du för hårfärg?
Jag var blond, blev brunett och nu har jag nationalfärgen råtta som tack och lov är färgat i mörk mahogny med ljusa slingor.

Vilken hårfärg skulle du aldrig vilja ha?
Morotsfärgat á la Pippi Långstrump.


Hur ser du din framtid ut yrkesmässigt?

Ja, säg det. Jag vill fortsätta jobba inom mediebranschen men i vilken form, det är något jag måste fundera vidare på.

Har du några talanger?
Jag har precis lärt mig vissla.

Vilka är dina vardagliga favoritsaker att ägna dig åt?
Fika med vänner, shoppa, kolla på film, bio, bowla, träna.

Vilken är din favoritglass?
Pecannötkola.

Shoppar du efter devisen hellre dyrt och få saker än billigt och mycket?
Jag shoppar efter kvalitet och då är det i regel dyrare men jag är samtidigt en jävel på att fynda.


Vad lyssnar du på för musik?
Jag är allätare men Johnny Cash, Bruce Springsteen, Jack Johnson, MGMT och Red hot chili peppers går varm i högtalarna. 

Vad använder du för smink till vardags?
Jag är nästan alltid osminkad (undrar just varför jag fortfarande är singel... hmm, tåls att tänkas på). Men annars mascara, kajal, lipgloss och rouge.

Skulle du kunna leva enbart på din blogglön?
Va? Lön? Jag får ingen lön. Jag har alltid tackat nej till företag som vill annonsera bara för att hålla bloggen så neutral som möjligt. Dessutom var det fler erbjudanden förut, nu har jag inte lika många läsare som när jag började blogga.

Vad gör du om tio år?
Jag tjänar mycket pengar, har en snygg man att leka med och tre välskapta barn. Jag bor i min sekelskiftesvilla på landet och skriver bestsellers när lusten faller på (eller när min redaktör tvingar mig). Ja, det är drömlivet, jag säger inte att det kommer bli så.


Hur många läsare har du om dagen?

Olika från dag till dag men 800 i snitt. Alla är släktingar till mig som jag ringer och hotar så att de höjer statistiken.

Kan du inte visa lite mer inredningsbilder? Du har så bra smak och din lägenhet är "to die for".
Åh, tack, jag rodnar. Du kan kika på min lägenhet i kategorin: "Inredning".

Umgås du bara med äldre? Har du inga vänner i din egen ålder?
Nää, jag är alldeles för lillgammal för dom. Medan jag dricker whiskey på kvällarna dricker de välling.

Har du förstorat brösten?
Jajemän, de är fyllda med geléhallon, salta fiskar och sura band.


Dejtar du någon just nu eller är du singel?
Jag är singel och dejtar när lusten faller på.

Varför har du ingen seriös pojkvän?
Helt enkelt för att jag är osocial och bara sitter hemma framför mina dvd-boxar och äter ostbågar. Och ni vet ju alla vad som händer när man äter för mycket ostbågar = för fet för ett fuck.

Hur ser din perfekta drömkille ut?
Jag vet det när jag hittar honom men helst ska det vara en kille så vacker och oemotståndlig att jag inte kan slita blicken från honom. Han får också gärna vara trygg i sig själv och veta vad han vill med livet.

Vill du ha barn i framtiden?
Absolut, ett helt fotbollslag. Nja, men åtminstone ett par tre stycken.


Jag vet att du är en sucker för dyra väskor och undrar vilka dyrgripar som finns i din samling?
Jag har bara en enda dyrgrip, en Louis vuitton alma monogram som kostade 6100 kronor. Att jag inte har fler dyrgripar beror på att Stockholm ligger för långt bort. Och Paris ännu längre bort.

Var bor du?

I Borlängäää. Industristaden som gud glömde och pissade på.

Varför bor du kvar om du ändå avskyr stan?
För att det är billigt att bo i en stad som alla pissar på. Och för att mina bästa vänner och familj bor här.

Finns det inget bra med Borlänge?
Jo, vi har Sveriges största köpcentrum och Sveriges största festival.

Vad skulle du aldrig skriva om i din blogg?
Saker som folk sagt till mig i förtroende såklart.

Vilket inlägg har fått mest uppmärksamhet som du skrivit?
Mitt inlägg om abort. Herre min skapare vad hatad jag blev. Förståeligt så här i efterhand.

Kan du stå för alla inlägg du skrivit?
Nej, i och med att mina åsikter har förändrats sedan jag var 18 och det gör dom fortfarande. Och tur är väl det.

Finns det något inlägg du skäms över?
Nej, inget specifikt men det är klart att jag skäms om jag sårat någon genom mina generaliseringar och dumma åsikter. Jag menar nästan aldrig allvar med något jag gör eller skriver, jag har tagit medicin för min Tourettes men inget har hjälpt.

Vilka bloggar läser du?
De som finns i min länklista.

Läser du några manliga bloggar?
Ja, ett par stycken men det är bara att inse att de bästa bloggarna skrivs av tjejer.


Vad fick dig att börja blogga och vad är roligast respektive tråkigast med att blogga?
Jag har skrivit dagbok sedan jag var fyra år och även haft dagbok på Lunarstorm, så när blogghypen startade i mitten av 2000-talet var jag inte sen att haka på. Det är roligast att ventilera sina funderingar och åsikter med andra människor och tråkigast är väl när jag har noll inspiration och bara skriver för skrivandets skull.

Vilket gymnasium gick du i?
Hagagymnasiet.

Vem är din favoritdesigner?
Betsey Johnson. 

Vilken är din favoritbutik?
New Look som dessvärre inte finns i Sverige, annars Vila.
 
Om du någon gång ställs inför att välja mellan en framgångsrik karriär eller din familj, vad väljer du då?
Familjen såklart.

Vilka tre bra egenskaper symboliserar dig och vilka är dina sämre sidor?
Jag är social, spontan och målmedveten. Sämre sidor är att jag är otroligt lättirriterad och har inget tålamod för fem öre. 

Vilket är det bästa köpet du gjort?
Alla mina resor.

Hur har du råd att resa så mycket?
Tja, vem har inte råd att flyga till Paris för 400 kronor tur och retur? Jag tycker det är roligt att leta billiga flygbiljetter och i och med att jag inte är fast anställd så kan jag i princip fly Sverige när jag vill.

Vad är det dyraste du köpt?
Min bil.

Hur många bilar har du haft?
En cab, en rishög och en Toyota. You do the math.

Hus på landet eller vindsvåning i stan?
Hus på landet, jag är en sann lantlolla med halmstrå i mungipan och träskor på fötterna.

Bästa bakiskäket?
Pizza eller Subway. Mmmm.

Vilket land förutom Sverige skulle du vilja bo i?
Något varmt land på andra sidan ekvatorn.

Vad gör dig riktigt lycklig?
När man känner sig älskad av de man själv älskar.

Hur länge varade ditt längsta förhållande?
Fyra år.

Är du vän med alla dina ex?
Vadå alla? Jag har två ex, det är inte mycket att hänga i granen. Jag har bara kontakt med den ene som är min bästa vän (mest för att han vet saker om mig som ingen annan vet vilket gör att vi måste fortsätta vara vänner).

Har du varit otrogen någon gång?
Om det är otrohet att hångla med sin killes bästa kompis så är svaret ja. Fast det var en fyllegrej och som plåster på såren fick min kille hångla upp två av mina snyggaste tjejkompisar. Det gäller att ge och ta i ett förhållande.

Om du skulle skänka allt du ägde till välgörenhet, vilken organisation och varför?
Unicef därför att det är en fin organisation som kämpar för varenda unge.

Om du fick ändra något i ditt utseende, vad skulle det vara?
Det är elakt mot mina föräldrar att vara otacksam mot hur de skapade mig så jag kan ärligt säga att jag är nöjd med allt. Åtminstone kan jag intala mig det. Hursomhelst är det ju sexigt med självförtroende.

Hur snygg är du på en skala?
Medelmåtta men det är sakerna inom mig som gör mig till en tiopoängare.

Ostbågar och resor har blivit synonymt med Angelica, hur kommer det sig?
För att jag är besatt av ostbågar och att resa. Gärna i kombination.

Du har rest till många länder, vilket land skulle du aldrig vilja besöka igen?
Singapore var ingen höjdare...

Vilket decennium skulle du vilja leva i?
1950-talet. Jag skulle passa perfekt som hemmafru. Dessutom hade 50-talet de finaste kläderna!

Vem är du mest lik i Desperate housewives?
Bree. Jag har städmani och tycker om att baka.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Haha, vilken underbar intervju, det bästa jag läst på länge!

Postat av: Emma Larsson Westermark

Skithärlig intervju, i love it! Johnny Cash skulle ha fyllt 77 år idag, dessutom, såg att du är ett Cash-fan, precis som jag!

2009-02-26 @ 19:22:08
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback