Grattis Simon!

Finaste lillebror som skulle fylla 19 år i dag. För mig kommer du alltid vara en liten skitunge med bus i blicken och en motvilja att bli stor.

Du och jag, Simon i landet Ingenstans. Vi skulle jagat pirater hela dagarna, festat på nätterna och svävat runt med Tingeling i för stora hattar. Du hade sedan försvunnit till alla sjöjungfrur medan jag muttrat ilsket för att jag ensam fick sitta kvar och lyssna på trista lägereldshistorier. Det hade varit så typiskt dig.

Varför gick allt så fort? Kunde vi inte fått stanna i lekrummet framför alla tusentals legobitar med mamma som byggledare? När mamma sedan byggt klart riddarborgen så skulle vi lekt krigare på medeltiden i flera, flera timmar ända tills mamma ropade att det var läggdags. Vi skulle missat Bolibompa men inte sörjt över det för vi visste att i morgon är det en ny dag för lek. Och vi skulle fortsätta leka i borgen, fortfarande klädda i pyjamas och med ostyrigt hår, tills mamma ropade att det var frukost. Någon gång efter lunch skulle mamma tjatat att det faktiskt är fint väder och att vi får springa ut och leka. Då skulle du, jag och Andreas fortsätta bygga på kojan bakom Lillstugan. Jag skulle tröttna och springa in och leka med mina Barbiedockor istället. Du och Andreas skulle spikat i varenda spik som Niklas hade kvar i garaget.

Jag hade världens lyckligaste barndom tillsammans med dig. När pappa dog slutade du prata och jag var länken mellan dig och mamma. Du berättade allt för mig. Saker som ingen annan hörde. Saker som bara du och jag visste om. Vi var ett team. Jag älskade att ha en lillebror, jag ville inte ha en syster. En bror var det enda jag önskade. När jag skrev i "Mina vänner"-böcker när jag var liten så skrev jag alltid under "Min lyckligaste dag": när min lillebror föddes. Att få ett syskon, ett alldeles eget syskon, är bland det finaste man kan ge sitt barn. Jag var världens stoltaste storasyster.

Alla dagar med dig ska jag spara i ett särskilt rum i mitt hjärta där dörren alltid ska stå på glänt. Jag älskar dig, Simon. Vi är fortfarande ett team för jag tänker alltid vara din länk till mamma. Grattis på födelsedagen, skitunge. ♥

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh va rörd jag blev av den där texten. Hoppas han käkar massa kolasåstårta om det finns i himlen och har en kanon födelsedag. Tänkte i morse att det var fint att solen sken på en dag som den här och när man kom ut var det svinkallt. Kände nästan på mig att simon hade ett finger i spelet då :)

2009-02-02 @ 09:48:37
Postat av: Amanda

Grattis, finaste Simon <3

2009-02-02 @ 10:59:39
Postat av: Moster Anneli

Hejsan Gumman!

Simon kunde inte ha fått en bättre storasyster,och du kommer alltid att vara länken mellan Simon och mamma.Jag älskar er.Kram//Moster

2009-02-02 @ 11:06:55
Postat av: K

Grattis simon! <3

2009-02-02 @ 11:54:07
Postat av: Maria

Du skriver så fint. Jag läser fortfarande din blogg varje dag i blir lika rörd varje gång! Grattis Simon! Kramar till dig Angelica!

2009-02-02 @ 11:56:50
Postat av: Pearl

Jättefint skrivet.

Postat av: anna dahlqvist.

Du skriver så jävla fint angelica! helt sjukt!

allihopa saknar simon, något som det här är obeskrivligt & han har säkert haft en jättefin födelsedag :)

2009-02-02 @ 16:03:23
Postat av: Johanna

Vad fint du skriver gumman! Grattis på 19års dagen skitungen..

2009-02-02 @ 18:08:20
URL: http://wigwam.blogg.se/
Postat av: Filippa

Åh vad vackert skrivet, får tårar i ögonen! Grattis Simon!!

2009-02-02 @ 19:44:47
URL: http://inspirations.blogg.se/
Postat av: Åsa

åh va fint du skriver.. jag bara ryser..

ni hade tur som hade varandra även om de inte blir för livet ut..

kramar om

2009-02-03 @ 09:00:53
Postat av: jonathan jonsen

GRATISS SIMON MÅNGA KRAMAR FRÅN KUSINEN JONATHAN JONSEN DIN JONTE OCH MÅNGA PUSSAR R.I.P SIMON LINDVALL SAKNAR DIG

2009-02-05 @ 19:16:14
URL: http:// JONTE.J
Postat av: D

Han i himlen (även i ditt hjärta) och jag på jorden, men samma födelse datum:D R.I.P.

2009-02-05 @ 21:38:31
URL: http://zodfa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback