Dryper av fett

Sitter här på jobbet och äter kvällsmat. Det bara dryper av fett från omelett och knaperstekt bacon. Helt enligt LCHF-läran. Och jaa, mamma, jag har grönsaker också i form av stekheta tomater. Farligt gott, jag förstår verkligen varför det kallas för "lyx-dieten".

Jag kan stå och spegla mig och faktiskt njuta av det jag ser numera. Eller ja, nu ska vi inte överdriva men det är kul när det går åt rätt håll. Tre kilo lättare har jag blivit sedan jag började och då lär jag erkänna att jag fuskat en del på helgerna med liiite fler kolhydrater än den tillåtna mängden.

Om LCHF är bra i längden, det vete fan. Dieter är ju inte till för att följa en längre period, tycker jag i alla fall, utan bara för att nå sitt viktmål. Sen är det bara att äta ordentligt och träna lagom som funkar bäst, en förändrad livsstil helt enkelt där mat och motion går hand i hand.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback