Bästa Oscar går till...

... avlidne Heath Ledger såklart som fick filmvärldens finaste pris för bästa manliga biroll i Batrman-filmen "The dark knight" där han spelar Joker. Jag sov i omgångar i natt så jag kunde se de bästa talen, de största priserna delas ut och kan bara konstatera att det var den bästa Oscarsgalan på länge. Filmen Slumdog millionaire kammade hem flest statyetter, bland annat för bästa film, bästa regi, bästa sång och bästa foto. Synd att den filmen inte gått upp på biograferna i Sverige än, jag skulle ju vilja se den innan jag kan uttala mig om den är värd alla fina priser.



Såg ni Oscarsgalan?

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag kollade bara på röda mattan sen gick jag och la mig .. :)

Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag sov som ett barn i natt, så jag såg inte Oscarsgalan. Jag är sjuk och jävlig och har en kattbebis som vägrar låta mig sova när det blivit ljust, annars hade jag kollat på Oscarsgalan!

2009-02-23 @ 12:21:09
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Pär

Hade planer på att titta lite, men det blev alltför sent, även för en nattsuddare som jag.



Kul att Ledger vann, verkligen välförtjänt, såg faktiskt The Dark Night så sent som i går kväll!



Mitt spel på att han skulle vinna gick in, men dessvärre gick det jämnt upp eftersom jag trodde att Mickey Rourkes Oscar för rollen i The Wrestler var lika skriven i sten som Ledgers. Nåja, så går det ibland.



Var du trött när du skulle upp till jobbet i dag då?

2009-02-23 @ 13:28:17
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Åsa

jag har spelat in de :) så jag ska kolla på det sen.

2009-02-23 @ 13:36:10
Postat av: Angelica Lindvall

Pär: Jag har levt på kaffe i dag så jag är pigg som en mört! :P

2009-02-23 @ 14:06:20
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback