Varför jag gömde mina cd-skivor

Här är några låtar som kan få mig fånigt glad men som jag aldrig skulle spelat, ens under pistolhot, när jag var 14 och hade pojkvännen på besök. Det är låtar som ger samma töntstämpel som skolkorten från lågstadiet, med sneda tänder och runda rosa glasögon, de där korten som man plockade ner från väggarna och gömde långt inne i garderoben ni vet. Fast alltså, det är ju musikaliskt som fan och påminner en byfåne som mig hur det var att växa upp i Dalarna på 1990-talet. Jag minns särskilt 83:orna som körde genom Bäsna på en flakmoppe med en fet bergsprängare som spelade Drängarna "Om du vill bli min fru" så det hördes genom hela byn. Det var tider det, eh, eller nåt.

Klöversnoa
Dagny
Köppäbävisan
En gammal amazon
Om du vill bli min fru
När vi gräver guld i USA
Ge mig en öl


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde ju folköl och dunka dunka med svenne rubins... förövrigt bra val!

2009-04-27 @ 22:05:50
Postat av: Elina

Ahmen vadåå... Det är ju jättebra låtar allihop :D Fast då påminner dom ju faktiskt även mig om hur det var att växa upp som byfåne i Norrbotten ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Ja, jag stod i valet och kvalet mellan den och En gammal amazon. :P



"Det har gått och blitt så dyrt här i Sverige, sanna mina ord det blir bara värre"

2009-04-28 @ 09:09:02
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Elina: Haha, vi byfånar får Sverige att gå runt.. ;)

2009-04-28 @ 09:11:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback