Angelicas skinny tips!

Carolina Gynning brukar ge skinny tips som går ut på att äta ett chips till frukost, hoppa över lunchen och äta ett halvt äpple till middag men sådana extrema metoder kör inte jag med. Mat är ju det bästa som finns och ska avnjutas ofta och gärna (okej, kanske inte så ofta men åtminstone gärna). Här kommer i alla fall mina skinny tips som är lite mer hälsosamma än fröken gapkäfts:

1. Ta det där ultratighta linnet av misstag och pallra iväg dig själv och dina fyra magar till Friskis&Svettis
2. Inse att den 60-åriga gympaledaren har hundra gånger bättre kondis än du (som är 40 år yngre)
3. Belöna dig aldrig med mat eller godsaker för att du "varit  duktig", unna dig istället nya kläder i en liten mindre storlek än tidigare och sedan kämpa som tusan för att komma i dom
4. Börja dejta en seriös fotbollsspelare och jämför sedan hans magrutor med dina bilringar, hej gymmet!
5. Ät på bestämda tider och lagom stora portioner


Eftersom jag har en del yngre läsare, främst flickor, så vill jag verkligen hytta ett varningens finger att aldrig hoppa över måltider. Aldrig någonsin. Ätstörningar är inte att leka med, tro mig, jag vet. Ät på bestämda tider enligt tallriksmodellen och träna ett par gånger i veckan så lovar jag att du ser resultat. Och gör du inte det får du hacka min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback