Lantlollor till Fjollträsk

Tänk, det är redan onsdag i morgon. Det betyder att det bara är fyra dagar kvar tills jag och Mia åker till The Klose family i Stockholm på kräftskiva tillsammans med åtminstone en tevestjärna vid namn Fru K, en brandman (med förflutet inom hockeyrinken), ett lammkött vid namn Herr K och flertalet jurister och akademiker. Två lantlollor med siktet inställt på singlar (och då talar jag inte om musik) kan bara sluta med succé.. eller?

Kuriosa: Roligaste ordet jag någonsin fått publicerat i Dala-demokraten är lantlolla som publicerades i en lördagskrönika för två veckor sedan. Samt ordet citychic. Sedan skickade högsta hönset ut ett internt mejl till all personal om att "vi ska undvika engelska ord i tidningen". Vilket jag kan satsa min högra lunga på var riktat enbart till mig och möjligtvis några krönikörer på Nöje som skriver "Det här var ju inte direkt min cup of tea" om musik sjuttioelva gånger i samma spalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback