Jag vårdar mina kontakter

Något som har stor betydelse i mitt yrkesliv och som verkligen underlättar på en enmansredaktion är min bruna lilla adressbok. I den sparar jag alla viktiga nummer till polis, ting, kommunalråd och övriga kontakter. Jag skulle bli uppenbart knäckt om jag tappade bort den, för ibland orkar man helt enkelt inte leta reda på nummer till polis eller så har man helt enkelt inte tid att leta efter nummer. Då är min bok en räddande ängel. Jag har också kommentarer om varje person, t ex "Miljöchef xxxx- pratglad" och "Skolkurator xxxx- otrevlig". Så man vet vilka man har att göra med liksom..


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej Angelica! Har en fråga.

När du åkte till london för ett tag sedan betalade du typ 300 kronor ( du skrev också, billigare att åka till london än till göteborg)



Vart hittar jag samma billiga resa. Tips tack!

Kramar

Nathalie

Postat av: Angelica Lindvall

Nathalie: Hej på dig! Jag flyger alltid med Ryan air inom Europa, för de är billigast. Så gå in på www.ryanair.com och klicka vidare i högra hörnet på svenska så du förstår (om du nu inte behärskar engelska väldigt bra). Åk aldrig när det står mer än 1 krona för att få lika billigt pris. Jag flyger för 2 kronor max tur och retur och sen kommer det miljöavgifter och ev. bagageavgift på det. Så vill du flyga absolut billigast, är det 1-kronorsresa du ska leta efter samt bara klicka i "handbagage". Du kan ändå shoppa en del, eftersom du får ha mellan 10-15 kg i handbagage. Ett tips, åk med tom resväska! Ta bara med passet.. :p Lycka till!

2008-09-15 @ 21:18:24
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback