Pantertanter

Mamma har tjatat på mig om vad jag önskar mig i julklapp. Egentligen tycker jag att jag är för gammal för att få julklappar. Det känns så onödigt liksom, för när man tjänar egna pengar kan man lika gärna köpa det man vill ha själv. Fast det är klart, presenter är ju alltid kul att få men definitivt roligare att ge.

Jag har åtminstone kommit på en sak jag önskar mig av mamma. Ett par säsonger av Pantertanter. En underbar serie som gick i graven när eh, huvudrollsinnehavarna gjorde det. Jag och mina lillgamla kompisar satt jämt efter skolan och tittade på slampiga Blanche, präktiga dumpuckot Rose och snobbiga Dorothy för att inte tala om bitska gammeltanten Sophia. Det här var långt innan SATC-tjejerna gjorde entré. Jag minns att jag och kompisarna klädde ut oss till tanterna med bollar som tuttar, vida blusar och blommiga kjolar vi lånat från våra farmödrar och pumps i gälla färger. Jag var alltid Blanche av någon anledning.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja såg oxå den serien.. tyckte de va roliga :)

2008-11-11 @ 08:42:44
Postat av: Angelica Lindvall

Åsa: Haha, ja, det var tider det... en annan serie jag skulle vilja ha är Huset fullt, jag älskade uncle Jessie.. :p

Postat av: Johanna

Haha, det där minns jag glasklart =) D-d-d-d-d-oooooris!

2008-11-11 @ 11:07:10
URL: http://wigwam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback