Försäljare

Försäljare är jävligt knepiga. Telefonförsäljare som vanliga traditionella "jag undrar om du vill köpa ett träd i regnskogen"-försäljare. På min dörr står det "Ingen reklam, tack!". Men inte hindrar det försäljare från att knacka på och stå och vinka som ufon in i titthålet.

"Släpp in mig, jag är inget jehovas vittne".

Nåväl. Jag släppte in honom. Om inte annat kan det ju vara trevligt med en pratstund. Fast när han ville att jag skulle köpa en bokprenumeration som kostar 4000 kronor under en femårsperiod blev jag en aning skeptisk. Visst var det helt okej böcker, sådana där Aktuellt 2000, 2001, 20002, 2003, 2004-böcker som farmor och farfar samlade på men jag lovar att jag kan vara nostalgisk på andra sätt. Jag tror att innan jag ens kommer på tanken att läsa mina samlarobjekt så sitter jag nog redan på hemmet med alzheimers och då är inte böckerna till någon nytta mer än att samla damm i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag har nyligen börjat läsa din blogg och gillar den. Tyckte det var tråkigt när du lade ner den, och nu chansade jag bara för att se om du kaanske hade ändrat dig.. Och ja det hade du :D Jag gillar din blogg. Önskar att jag själv hade mer tid att skriva i min också. Kram Angelica

Postat av: Angelica Lindvall

Angelica: Åh, tack, vad roligt att du tycker det. :) Fint namn har du också! ;)

2008-11-06 @ 23:16:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Veronica

Bertmark? Jag blev lurad på dessa böcker under min pluggtid då man levde på nudlar och havregryn. De har ingen skam!

2008-11-10 @ 17:09:21
URL: http://veves.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback