Fejk

Det är skrämmande hur blåsta vissa människor är. På Tradera säljs det tusen kopior av märkesväskor som Louis Vuitton och Chanel och folk budar så högt som uppemot 8.000 kronor. Varför? När man kan köpa en äkta för det priset? Jag skulle aldrig köpa en väska på Tradera för 99,9 procent är fejk. Tänk er själva, varför skulle någon lägga ut sin Chanelväska för utropspris på 1 krona om man betalat närmare 20.000 för den? Nej, det är nog på tiden att jag gör en väskguide så att mina läsare lär sig hitta i djungeln av dyrgripar. Låter det som en bra idé?

Kommentarer
Postat av: Carro

Alltså det ska inte vara tillåtet att sälja fejk på tradera..dom borde vara noga med det tycker jag.

Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Ja, det står ju att man bara får sälja äkta märkesvaror men ingen följer det. Folk borde bli avstängda från sajten.. såvida det inte klart och tydligt står att det är en kopia. Jag har för övrigt kläder uppe på Tradera nu, som ÄR märkeskläder. En rosa hoodie som jag gissar att du skulle vilja ha.. :)

2008-11-17 @ 13:34:20
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Det ar forbjudet att salja fejk pa tradera. Och oftast star det i beskrivningen att kvitto medfoljer sa mycket ar faktiskt akta. OCh nar man handlar for sa dyra summor betalar man alltid via paypel (vilket menas att nar man fatt varan sa far personen pengarna!) pa sa vis kanns det en aning mer sakert. Nar man saljer fejk maste man skriva typ design inspirerad annars blir auktionen avstangd ganska fort. Tur det.

2008-11-17 @ 21:19:16
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, men det är usel koll också. Jag ser fejk överallt. Roligast av allt är när de skriver "ÄKTA LV SPEEDY" och sedan längre ner, "inhandlad i seriös butik i Thailand". Hahaha. Vilket skämt.. Och så budar folk ändå uppemot 4000 spänn... galet.



Ett kvitto är lätt att kopiera! Egentligen är serienummer det enda som gäller men svårt att veta det innan man så att säga SETT väskan.



2008-11-17 @ 21:59:13
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Jag hittar fejkväskor så fort jag går in, ett exempel är den här Chanel 2,55 Jumbo. 255JUMBObagvaskaisvart-auktion-77849921" rel="nofollow">http://www.tradera.com/CHANEL255JUMBObagvaskaisvart-auktion-77849921



Den röda färgen ska vara i burgundy (mörk vinröd) men ser ut som falu rödfärg. Och äkta lammskinn är långtifrån så där plastigt. Alltså, säljs det fejk.

2008-11-17 @ 22:07:59
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Jonas

Men herregud.

Är man så in i helvete dum att man betalar tusentals kronor för en väska helt utan garantier får man skylla sig själv.

Paypal är ingen försäkring mot plagiat heller.



Det finns massor av plagiat till salu på tradera, och i många fall är det omöjligt att urskilja en plagierad vara genom att bara kolla på bilden.

Så hur fasen skulle tradera kunna stänga av auktionerna då?



Det sunda förnuftet borde säga ifrån långt innan man bjuder tusentals kronor för varor man inte ens sett i verkligheten.

2008-11-19 @ 05:02:33
Postat av: Angelica Lindvall

Jonas: Indeed men det finns spån överallt..

2008-11-19 @ 12:06:42
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback