Vila i frid, Englabarn

Lilla Englas direktsända begravning ligger redan ute på Youtube. Jag har inte tittat av den anledningen att en begravning ska vara privat och till för de nära anhöriga. Däremot fastnade jag för det här otroligt vackra klippet. Ska man hedra någon kan man göra en sådan film och offentliggöra istället för en direktsänd begravning i teve. Det är min personliga åsikt. Englas öde har berört oss alla på ett eller annat sätt men barn blir mördade varje dag. Vem säger att hennes död är mer angelägen än någon annans? Fokusera inte på offren, skriv om mördarna, offentliggör dem på en gång, skriv ut namn och publicera deras bild och skriv långa artikelserier om de kallblodiga mördare som blivit utsläppta efter bara några år i fängelse så att den svenska lagstiftningen ändras någon gång.

Jag kräver att livstid ska vara livstid. Att ta någon annans liv genom att aldrig låta dem komma ut i frihet igen är det enda tänkbara straffet man kan mäta med att slå ihjäl en tioårig flicka på väg hem från fotbollsträningen en vanlig eftermiddag i april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback