Stor åldersskillnad

Ytterligare ett tecken på att det är en stor åldersskillnad mellan mig och X.

X: Nice weather here now...feels like summer. Everyone is out riding bikes - I've got to get one!

A: Bikes? That´s lame, get a motorcycle instead! :P

X: Nah, weather's too good right now- wanna go slow and soak in all the sunshine! :)

A: Come on, how old are you, really? Slow fossil...

Jag tror inte jag behöver påminna honom om att han är segare än den segaste wombaten.
Dessutom pratade jag med en kär vän i dag som jag inte pratat med på evigheter. Hon ville ha en update på mitt liv.

T: Så hur går det med kärleken då?

A: Njae, äh, jag hänger väl fortfarande med den där advokaten men det är inget seriöst.

T: Va? Advokat?

A: Ja, han är 79:a.

Tystnad.


T: Du sa 79:a va, inte 79 som i år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback