Birollerna i filmen om mitt liv

Jag är såklart huvudpersonen i bloggen om mitt liv men sedan finns det flera viktiga biroller som ger bloggen substans. Därför tänkte jag ge lite bakgrundsfakta om de personer som jag ibland skriver om i min blogg och som utgör en stor del av mitt liv.

Mamma- Huvudpersonens mamma som är tjugo år äldre men mycket äldre i sinnet. Väldigt traditionell av sig och en som alltid ställer upp för sina egna i vått och torrt. Hon dricker svart kaffe och somnar alltid före klockan 22 på kvällarna.

Styvpappa eller Niklas- Huvudpersonens styvpappa som tog över rollen som far då huvudpersonens biologiska pappa dog för många år sedan. Han skryter gärna om vilka vägar han gjort i Dalarna och använder en skitful knallgul och orange mössa på vintern.

Lillebror eller Simon- Huvudpersonens tre år yngre bror. Snygg, slösaktig, prylgalen, tatuerad och piercad. Och han avgudar förstås sin storasyster.

Thomas eller exkexet- Huvudpersonens ex och hittills största kärlek.  Fotbollsfreak som alltid är mån om sina medmänniskor. Såg ut som Uncle Fester när han var bebis (förlåt gubben, men du såg verkligen ut som han!).

Texas- Huvudpersonens hund som har lite lätt damp och kan göra en Elvis-min bättre än Elvis själv.

X eller Mr. Känguru- Huvudpersonens semesterflirt från Thailand som hon kilar ostadigt med. Australienare, advokat, läkare, snygg och social. Har allt man kan önska sig men ändå klickar det inte mellan huvudpersonen och semesterflirten vilket kanske är bra med tanke på avståndet.

Johan- En riktigt bra kompis till huvudpersonen som tycker att den gula Mitsubushin som huvudpersonen åker omkring i, är cool. Lång lumparkille med siktet inställt på ett liv utomlands.

Alexz eller Alexzandra- En gammal brevvän till huvudpersonen. Tillsammans har de rest till New York och Paris. En värmländska som påminner litegrann om Susan i Desperate housewives då båda är klumpiga och måste ha drama i sina liv. Enda skillnaden är att Susan är en påhittad karaktär medan Alexzandra existerar på riktigt.

Mia- Huvudpersonens ex bästa väns storasyster. Mia hittar bättre i huvudpersonens kök än huvudpersonen själv och de fördriver gärna tiden tillsammans genom att gå långa promenader runt älven, dricka sprit eller shoppa lördagsoutfit.

Johanna- Huvudpersonens gamla barndomskompis som hon backpackade tillsammans med i Asien. En varmhjärtad person som vill jobba med människor, flytta till Norrland och dricker chai latte i tid och otid.

Filippa- En söt blondin som gick på huvudpersonens grannskola, nördgymnasiet Soltorg, men de lärde känna varandra först flera år senare då Filippa läste huvudpersonens fenomenala blogg och tänkte "Fan, vilken cool brud". Och på den vägen är det.

Martin eller M- Huvudpersonens gamla skolkamrat som hon var kär i någon gång i början av högstadiet. Snart utbildad kock som vill resa jorden runt efter examen.

Moster- Huvudpersonens moster som är som huvudpersonen själv, flamsig, shopaholic och talar före innan hon tänker. Men de är båda så charmiga att de kommer undan med det mesta.

Liza eller kusin vitamin- Huvudpersonens två år yngre kusin som vill vara ekonomiskt oberoende, resa jorden runt med sin Fredrik och köpa en Peugeot.

Om jag har missat någon beror det väl på att ni inte är så intressanta att skriva om.

Kommentarer
Postat av: moster

Hejsan Gumman!

Du har lyckats med att ge en bra bild av oss alla. Du är världens bästa syster-dotter,(jag har ju bara dig, hahaha!!!).Kram Moster

2008-05-13 @ 08:37:26
Postat av: Angelica Lindvall

Moster: Haha, du är min favoritmoster också.. ;)

Postat av: Alexzandra

Haha, det är ju du som är klumpig :) Jag vill hellre va lilla Longoria. tsssss. Kul att jag fick vara med iaf!!

2008-05-13 @ 16:03:42
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Haha, du är bra mycket klumpigare! Jag får aldrig skrubbsår eller brutna fingrar efter en lördagsnatt, bara skavsår. ;)

2008-05-13 @ 16:47:30
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Liza

Haha, det är inge fel på Peugeot.. ;)

2008-05-13 @ 19:13:12
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Nej, det är det inte men ska du köpa en måste det bli en cab, kom igen nu! :P

2008-05-13 @ 19:39:55
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Ja men på fyllan är väl en helt annan sak när man har ½ liter sprit i kroppen plus 11cm klackar. Jag är ta mig tusan inte klumpiga de andra 6dagarna i veckan :)

2008-05-13 @ 20:25:23
URL: http://alexzandra.blogg.s
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Hmm, ok, låt mig uttrycka det så här: Freds inlägg om dig visar ganska lätt hur klumpig du är. Att t ex övertrassera sitt konto och bli tvungen att låta en annan betala för taxin. ;)

2008-05-13 @ 20:34:05
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Liza

Haha ja, vi har faktiskt kollat på en cab. Det är väldigt lockande. Men jag vill ha en snabb bil och då får jag skippa cab och ist köpa en RC ;)

2008-05-14 @ 14:41:32
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Du har ju ändå ingen nytta av alla dom där hästkrafterna, får ju bara köra max 110 här. ;)

2008-05-14 @ 20:36:57
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Det handlar inte om klumpighet Angelica. Det handlar om att vara oansvarig.

2008-05-14 @ 21:31:20
URL: http://alexzandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, klumpighet är bara en fin omskrivning för att vara jäkligt oansvarig då.

2008-05-15 @ 11:12:57
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback