Äta bör man, annars dör man

När jag var liten, ja, faktiskt ända tills jag var 19 år så petade jag i maten, åt grönsaker men inte kött. Åt ostmackor istället för husmanskost och tjöt och grinade mig blå när mamma tvingade i mig pyttipanna och kassler. Kött slutade jag äta när jag såg min favoritko som fanns hemma hos min dagmamma, upphäng i ladugården och uttömd på sina inre organ. Älg slutade jag äta när min kusin stoppade in huvudet i en tom älgmage och skrek "Ekoooooo".

Men nu sitter jag och äter mammas lasagne. Det är en maträtt som alltid är godast dagen efter man har tillagat den så gissa om den är god nu när den legat i min frys i flera veckor. Lasagnen är gjord på nötfärs och senast för två månader sedan åt jag den godaste älgsteken någonsin. Jag tror att jag har fått andra smaklökar eller helt enkelt blivit vuxen.

Därför vill jag be om ursäkt till min mamma för alla gånger jag petat i maten och sagt hur äckligt det är. Jag vill också be om ursäkt till min gamla dagmamma för alla gånger jag behövde "torka munnen" med servetter och för alla gånger jag kastade ner maten lite diskret på golvet och lät hennes katter äta upp det.

Om jag får en lika kräsen unge som jag själv så utnyttjar jag reklamationsrätten.



Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det gäller att vara envis som mamma och aldrig ge upp hoppet om sina barns matvanor. Du har verkligen ändra dig när det gäller maten. kram mamma

2008-05-07 @ 18:49:17
Postat av: Carro

Jag slutade äta kött den första januari och har fortsatt på den vägen, jag äter Quorn istället som är från svampfamiljen, funkar lika bra. Men jag förstår din poäng, det fanns en tid då jag knappt kunde äta, men se.. det ordnade sig till slut det också :P Men att sluta äta kött eller äta kött är ju upp till var och en, jag saknar verkligen inte kött. Däremot vet jag att vissa går tillbaka till att äta kött av olika anledningar, men för mig funkar det bra med Quorn :)

Postat av: Angelica Lindvall

Mamma: Ja, jag vet! Nu är jag tjock och lycklig! :D

2008-05-07 @ 22:08:39
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Jag gillar inte quorn.

2008-05-08 @ 17:54:07
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback