Arga leken


image244

I fredags hade vi parmiddag hemma hos mig, jag och X, Filippa och Patrik. Vi spelade Sanning eller konsekvens (den snälla versionen) och jag fick i uppdrag att köra arga leken med Filippa. Behöver jag ens nämna att jag förlorade stort?

Roligt att
Filippa för övrigt skriver att X var en härlig prick. Ordet prick på engelska är nämligen ett nedvärderande uttryck för penis. Min moster gjorde samma språkmiss och sa att X var en trevlig prick. Jag skrattade mig tårögd. Och jag kan också avslöja att jag försökt förklara att "In Sweden we have A with two pricks on". Fast ingenting kan nog skrämma X längre, särskilt inte efter att jag berättat att vi dansar som grodor och grisar runt en stor snopp på midsommar...

Kommentarer
Postat av: Moster Anneli

Hejsan Gumman!
X var verkligen en trevlig prick, i svensk bemärkelse.Tänk vad ord kan betyda mycket, hahaha!!!Ha det så bra Angelica.Kram Moster

2008-03-25 @ 18:39:52
Postat av: siri

mer "privata" bilder vore roligt, som denna!

2008-03-25 @ 19:11:34
Postat av: Angelica Lindvall

Moster Anneli: Hehe, ja, det är underligt vad samma ord kan betyda på olika språk... :p

Postat av: Angelica Lindvall

Siri: Hehe, ja, vi får väl se.. ;)

2008-03-26 @ 08:30:52
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback