Sex and the city, the movie

Den nära två och en halv timme långa filmen är glamourös, ångande het och lika träffsäker som vanligt. Carrie är och förblir samma dumma våp, fast med betydligt mer cash på kontot efter flera romansuccér. Hon är tillsammans med Big och planerar ett stort prinsessbröllop i en gräddbakelse signerad Vivienne Westwood.


Carrie färgar håret brunt i filmen.

Miranda är gift med gamle bartendern Steve som hon har tioårige sonen Brady med men särskilt uppfriskande sexliv har de inte (ni ska se Mirandas bikinilinje, ser ut att komma från Grottbjörnens folk).

Charlotte är lyckligt gift med en större variant av Mini me, Harry,och de har adopterat en söt liten kinesisk flicka som säger fula ord.

Samantha har lämnat Manhattan för Hollywood och är manager till sin heta badpojke och filmstjärna som har både yta och hjärta. Hon har stora problem att hålla händerna borta från sin heta granne som har hett sex helt öppet med nya brudar varje kväll.

Stora svek sätter djupa spår i flera av karaktärerna men mot slutet av filmen verkar allt lösa sig för de inblandade. Det blir ett sockersött slut med ett frieri som passar huvudrollsinnehavaren bättre än ett regelrätt frieri med ring och hela baletten. Och jag lät tårarna flöda fritt. Utan Kim Cattrall i rollen som Samantha vore filmen helt klart sämre men alla som älskade serien kommer älska filmen och de som inte gillade serien ska absolut inte se den här filmen som är ett enda långt maratonavsnitt.

Premiär: I dag, 21 juni, i hela Sverige.
Betyg: 4/5
Fråga: Om du fick välja mellan en enorm walk-in-closet eller en diamantring, vad skulle du välja?

Jag kan säga så här: En man som förstår hur viktigt det är för en tjej att ha en stor garderob, den mannen ska jag gifta mig med.


The girls are back in town.


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Jag väljer att inte läsa texten, förmodar att du avslöjar lite för mkt där :-) Jag ska gå å se den ikväll nämligen! 2,5h inte illa. hehe.

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jag avslöjar inte handlingen. :) Men den är skitbra om du gillar serien. =)

2008-06-22 @ 10:55:41
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Ida

SATC humorn är så jävla klockren!!! Utan att vara tillgjord liksom!

2008-06-24 @ 17:01:03
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Ja, haha, ibland är den riktigt elak också. Jag älskar!! :D

2008-06-24 @ 19:42:09
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback