Vansbrosimningen

I dag var det återigen dags för världens största simlopp. Självklart var reporter-Angelica där med sin assistent Nathalie. Jag tog ett par riktigt grymma bilder på starten och sedan när simmarna rundade hörnet mot målet. Chefen ville att jag skulle fokusera på människorna runt omkring och det gjorde jag också. Men jag blev ändå så fascinerad av alla duktiga simmare som med kraftiga simtag jobbade på i den blott 18-gradiga Västerdalälven så eh, det blev sisådär tio bilder som redigerarna får leka med. I morgondagens tidning finns ett helt uppslag med.

Jag blev faktiskt så fascinerad att jag bestämt mig för att simma tjejsimmet nästa år på 1000 meter. Men jag tänker simma bröstsim så det lär ju ta sin tid att komma i mål (om jag ens kommer i mål, jag kanske får kramp och drunknar). Nu undrar jag om någon av mina kära vänner vågar utmana mig? Jag har nämligen tänkt träna hela hösten och mesta delen av våren (vintern är jag på varmare breddgrader men det ska nog gå att öva i havet också) och det vore kul med en sim-kamrat! Så, är du kanske en vattuman eller fisk som vågar utmana kräftan Angelica?

Får jag bara upp kraften i armarna så kanske jag vågar simma själva Vansbrosimningen på 3000 meter år 2010. Fast lika bra som Owe som vann loppet 1977 blir jag då aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback