Tjockis!

Ni som har sett SATC-filmen vet hur vännerna reagerade när Samantha kom tillbaka till New York city i slutet. Bilringarna hängde över byxlinningen och vännerna häpnade och gav henne gliringar. Så tycker jag att riktiga vänner gör. Jag blir så trött på alla vänner som envisas med att säga "Nää, men du är inte alls tjock" när man i själva verket gått upp sisådär sju, åtta kilo.

Jag har haft ett mycket osunt förhållande till mat under ett års tid. Tja, praktiskt taget hela mitt liv. Min första tjockisperiod var i mellanstadiet. Det blev många varma ostmackor i mikron efter skolan för att stilla hungern eftersom skolmaten var så jävla äcklig. Mamma påpekade min vikt och sedan slutade jag äta ostmackorna. Jag hade ju tur som växte rätt mycket på längden i den vevan för i högstadiet (åttan) var jag smashing! Å andra sidan tränade jag rätt mycket aerobics, step up och åkte inlines så fem kilo försvann i bara farten. Sedan har jag pendlat mellan 55-58 kilo hela gymnasiet men sedan började jag journalistlinjen och lade på några kilon till. Vin, ost och kex fyra dagar i veckan funkar nog inte ens för den som har världens bästa ämnesomsättning.

Förra sommaren rasade jag i vikt och vägde 53 som minst. Jag tyckte självklart jag var asläcker i mina storlek 34-toppar och storlek 27-jeans men särskilt lycklig var jag inte. Efter jag kom hem från Asien började jag äta allt jag gått miste om när jag varit utomlands. Jag vågar inte ens tänka på hur många ostbågspåsar jag vräkt i mig. Självklart gick jag upp i vikt.

Jag har varit missnöjd med min vikt en längre tid nu och det är min familjs gliringar som fått mig att äntligen börja gå ner i vikt igen. Jag tycker att mulliga tjejer kan vara hur fina som helst men jag själv trivs inte med att vara mullig. Jag vill kunna prova kläder i provhytten utan att få veck på ryggen, jag vill kunna springa utan att få andningsbesvär, jag vill kunna ha klänningar i tajt fodral utan att likna en uppstoppad korv. Jag vill helt enkelt vara nöjd och tillfreds med hur jag ser ut. Och jag är tveklöst snyggast i storlek 34/36. Nu hoppas jag bara att fettet tas från magen och inte från tuttarna som jag äntligen fått i den storlek jag vill ha.  


Nicole Richie storlek 38


Nicole Richie storlek 32

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaaa! Exakt! Jag har 20 kilos övervikt och mina vänner säger ändå - "neeeej, du är inte alls tjock!" ... YEAH RIGHT! Tror dom att jag är dum i huvudet eller? Som om jag inte ser mitt fett själv liksom..

2008-07-10 @ 12:50:58
Postat av: Filippa

Vilka tre bra inlägg du skrivit :) Önskar att det fanns fler bloggar som var lika bra som din så att jag hade lite att läsa dagar som idag när jag ärhemma och sjuk! Miss you...

Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Haha, vilken skön kommentar! Nej, jag föredrar ärliga vänner, jag blir mer peppad på att gå ner i vikt om någon säger att jag är tjock än att "Nää, du är sååå smal" trots att fettet på magen pekar på motsatsen.

2008-07-10 @ 14:59:03
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Filippa: Tack raring! Du är för himla go! Krya på dig! Jag saknar dig också!! Så fort du blir frisk ska vi ut och power-walka runt älven. :)

2008-07-10 @ 15:00:00
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, schysst bild på Nicole, jag känner igen mig på översta bilden! =D Im size 38.. Jag har aldrig påstått att du är skinny.. men jag tycker INTE att du är tjock heller!

2008-07-10 @ 15:57:26
URL: http://mya.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Mya: Hahahaha... Jag är också 38 nu, fy faen. Men jag ska bli en 34/36 innan sommaren är slut för min bikinisäsong börjar i höst! :p Nää, skinny har jag väl aldrig varit, jag tycker inte att jag var för smal när jag vägde 53 heller men jag tänker då aldrig mer väga över 60 kilo. Huvvaligen.

2008-07-10 @ 16:32:17
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag måste fråga, tycker du att 38 är katastrofalt Angelica?

2008-07-10 @ 16:51:38
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Carro: Jag tycker bilden på Nicole Richie talar för sig själv. Skämt åsido, jag själv trivs inte med att vara en 38:a i och med att jag är så himla kort och ser allmänt förstoppad ut då. Men andra får gärna vara 38:or, det är mitt minsta bekymmer.

2008-07-10 @ 22:47:25
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Emmie

Storlek 38 är ju faktiskt mindre än vad medelstorleken för svenska tjejer\kvinnor är. den ligger på 40\42. Sen tycker inte jag att Nicole ser ens tjock ut på de där två bilderna, på första bilden framifrån ser hon normal ut, och inte tjock alls. bilden bakifrån är tagen helt konstigt, i en dålig vinkel och när hon står sådär. självklart ser det då konstigt ut.

2008-07-12 @ 11:30:38
Postat av: Angelica Lindvall

Emmie: Oj, det visste jag inte.. men det kan ju förvisso stämma eftersom svenska tjejer genrellt är långa (167 i genomsnitt). Själv är jag kort och därför är det naturligt att jag har en storlek mindre och väger mindre.

2008-07-12 @ 12:11:34
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback