Miljöboven i dramat

Nu har jag blivit fattig på pengar men rikare på bilar. Åtminstone en bil. Den går som på räls och bäst av allt är att den drar jättelite bensin vilket är bra med tanke på att bensinpriset ligger på 14 kronor litern. FY FAN. Min smärtgräns gick redan vid tio kronor litern. Jag skiter väl i den globala uppvärmningen, det är ju så jävla kallt i Sverige så lite värme skadar inte.

En annan sak är att vi svenskar är så jävla fega. Om man höjer bensinpriset i USA eller Frankrike så protesterar alla genom att låta bilen stå. Varför kan vi inte göra så i Sverige? Vad spelar det för roll om ett litet pytteland som Sverige tänker på miljön när de länder som verkligen borde tänka på miljön inte gör det? USA, Kina och Indien är de största miljöbovarna i den här världen.

Ja, jag skulle kunna åka kollektivt om jag jobbar i Falun och gå till jobbet i Borlänge men mitt jobb i Gagnef kräver att jag har egen bil för att kunna ta mig överallt. Bussförbindelserna på landet är ju inte de bästa direkt om det ens går bussar överallt. I Bäsna går det två bussar per dag till Borlänge, så missar man första bussen måste man vänta sju timmar på nästa. Great.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback