Can´t buy me love

Jag såg nyss den underbara ungdomsfilmen Can´t buy me love som är lika gammal som jag. Att se allas vår McDreamy i rollen som töntige Ronnie Miller är en fröjd för ögat. Fast jag gillar ju töntiga killar och tycker att spinkige Ronald är ursöt. Lika söt är även Cindy Mancini (Amanda Peterson), skolans snyggaste tjej som får 1000 dollar om Ronnie får gå ut med henne i en månad. Det är som bäddat för romans. Och svek.

Roligaste scenen i filmen är när Ronnie ska gå på dans och måste hinna lära sig dansa innan det. Han tror att han tittar på American Bandstand men i själva verket är det Afrikanska kulturtimmen där de dansar Myrsloksdansen.

"Vilket cp".
"Han går nog i specialklassen".


Jag höll på att dö av skratt. Och ännu mer med tanke på att i dag, 21 år senare, dansar faktiskt folk så där på krogen. Ni måste se filmen för att förstå. Den är fantastisk.


Money can buy popularity but it can´t buy me love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback