Penang

Det blev ingen Canon eos 400 d. Det blev en Nikon 40 d istället och jag älskar den! Jag har redan tagit helt makalöst vackra bilder, ja, till och med Johanna har tagit hyfsade bilder. Anledningen till att det blev en Nikon istället för en Canon beror på att försäljaren inte ville sälja en sämre kamera till mig, och med sämre menar jag det typiska problemet med objektivet som Canon eos 400 d har. Så nu har jag en komplett systemkamera med alla tillbehör man kan ha plus 4 gb minneskort. Allt till en summa av drygt 4400 svenska kronor.

Jag vill ocksa säga att jag just nu befinner mig i Penang i Malaysia. Vädret är underbart, himlen blå, solen lyser starkt och jag och Johanna är inkvarterade hos en kinesisk fiskarfamilj som har världens sötaste guesthouse, ser ut som ett mysigt svenskt vandrarhem men fan så mycket billigare. Stället rekommenderades av en äldre man från Australien som vi träffade på bussen och han har tagit på sig fadersrollen. Vi åt middag med honom i går kväll (indiskt, yummie!) och frukost med honom i morse och han vägrar låta oss betala vår egen mat. Han har också köpt ett telefonkort till oss så nu har jag ringt hem till min älskade mamma som blev helt chockad av att höra min röst och alldeles strax ska jag slå ett nummer till Sydney. Jag trodde inte jag var kapabel till att känna fjärilar i magen igen men jag är så lycklig just nu och hoppas innerligt att den här känslan stannar ett tag.

Och just ja, jag och Johanna var till polisstationen i går (jakla poliser, får man flirta på arbetstid?) och gjorde en anmälan så även om bilderna är ovärderliga så kanske jag får ut något på försäkringen i alla fall. En svag tröst.


Kommentarer
Postat av: Sara

Typiska problem? Jag känner oerhört många med Canon EOS 400D och jag har även en sådan. Ingen av dessa har haft några problem. Jag tror den försäljaren var one of a kind ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Sara: Men du har val kopt ett extra objektiv? Da kranglar den ju inte.

2008-01-05 @ 05:57:23
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Petri

Jag har inte heller några problem med min 400D, den fungerar toppen! :)

2008-01-06 @ 00:18:34
Postat av: Pär

Problem med Canon EOS 400D? Nej, nej, det håller jag inte alls med dig om. Vad skulle det vara för problem?

2008-01-06 @ 19:59:51
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har inget extra, bara orginalet som följde med kamerahuset. Och det fungerar utmärkt.

2008-01-10 @ 00:59:27
URL: http://luxuriouspearl.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback