Lokalredaktör

Woho! Löneförhöjning! Nej, skämt åsido, men eftersom mitt nya lilla jobb innebär en lokalredaktörsstämpel så kommer jag få lite extra tillägg och sådant vilket jag tackar och tar emot.

Men det känns lite surt att tacka nej till tre dagars arbete på grund av en tripp till London.

Chefen: "Du ska jobba två veckor i Falun nu.. men vänta, nu ser jag ju att du ska vara ledig 14:e till 18:e... nåja, det löser sig. Du ska väl ägna den helgen till något riktigt roligt."

Angelica: "Jag ska till London..."

Chefen: "Men Angelica, ska du ut och resa igen!? Du kom ju nyss hem!"

Allt går så bra just nu. Jag älskar mitt jobb, mina kollegor är störtsköna, min familj är helt underbar och har ännu inte hunnit gå mig på nerverna och mina vänner är de bästa som finns och ställer alltid upp. Man kan säga att jag lever min dröm. Det enda som fattas är en egen lägenhet men jag har några intressanta lyor som jag har första tjing på. Jag ska bara få tid till att åka och kolla på dem vilket är en riktig utmaning i mitt pressade schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback