Stockholms-tips!

Jag är ju dalkulla ut i fingerspetsarna och har inte den allra bästa kollen vad gäller saker och ting som händer i vår vackra huvudstad. Därför skulle jag behöva lite tips på hur man roar en dalkulla och en australienare i nollåttornas värld.

Helgen den 15 och 16 mars ska jag och X bo på hotell i Stockholm, förhoppningsvis hotel Birger Jarl som både har bra priser och världens skönaste huvudkuddar. Ja, jag har sovit där förr. Jag ska självklart visa X Stockholms suveräna shoppingstråk, Gamla stan, slottet och såna saker men jag tänkte att ni kanske har några andra roliga idéer på saker vi kan göra? Någon cool utställning, något mysigt kafé eller restaurang vi absolut måste testa, någon grym nattklubb? Kom igen, ge mig alla tips ni har!


Kommentarer
Postat av: lollo

finns en restaurang i gamla stan som heter restaurang agaton. mycket, mycket god mat!

http://www.restaurangagaton.se/index.htm

Postat av: Matilda

Ett måste är Andy Warhol utställningen på Moderna!

2008-02-21 @ 17:28:40
Postat av: Linnea

Om ni vill återuppleva minnen från Thailand, så är Koh Phangan på Söder ett tips. En efterrättsdrink på Vampire Lounge/Östgötagatan rekommenderas. Enjoy!

2008-02-21 @ 17:51:46
Postat av: pernilla

Götgatan som ligger på södermalm är ett måste riktigt bra shopping de finns även en hel del second hand butiker på södermalm=)

2008-02-21 @ 18:03:16
Postat av: Liza

Men.. Bo på Clarion Hotel ist!! Skitsnyggt hotel mitt i storstan!

2008-02-21 @ 18:03:18
Postat av: Marre

Finns en båtkrog som heter Gerda som är superbra! Stilren och lyxig inredning, med bra priser och bra musik, verkligen att rekommendera. Kommer själv inte från stockholm så vet inte riktigt vad det heter där det ligger,men det kan man säkert ta fram på eniro :)

2008-02-21 @ 21:50:32
URL: http://m4rielle.webblogg.se
Postat av: Fru K

Håller med Liza om Clarion så länge ni tar det på söder. Det nya vid centralen har bara glasväggar in till toaletten... ingen hit.
Om du slår mig en pling innan ni kommer så kirrar jag ett bra program åt er...

2008-02-22 @ 07:11:33
Postat av: Ida

King sushi på Kungsgatan! :P Åså finns det världens mysigaste fik på Söder, men jag vet varken vad gatan eller fiket heter... :P Å sen är ju opera alltid en hit! :D

2008-02-22 @ 09:18:50
URL: http://jazzflicka.blogg.se
Postat av: Ida

...Och om ni gillar jazz, är puben Glenn Millers ett måste!! :P

2008-02-22 @ 09:20:08
URL: http://jazzflicka.blogg.se
Postat av: LadyM

Åhh det finns ju så mycket! Men ett tips är café Edenborgh i gamla stan..ett personligt och mysigt fik där alla kulturnördar hänger :)Nu kanske inte det är eran grej riktigt, men ett tips i alla fall!

2008-02-22 @ 09:45:13
URL: http://ladyprecious.blogg.se//
Postat av: floria

Pet Sounds Bar på söder är ett hett tips, annars så är det ju så beroende av intresse. Nationalmuseum är en klassiker, Liljevalls vårsalong och precis som någon skrev tidigare - Andy Warhol-utställningen.

2008-02-22 @ 13:05:15
URL: http://floria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback